مبتلایان به اسهال بخوانند

مبتلایان به اسهال بخوانند

 

اکثر افرادی که به اسهال مبتلا می شوند می توانند در منزل و با در پیش گرفتن روش های تغذیه ای این عارضه را کنترل و درمان کنند. بد نیست به راهنمایی های پزشکی برای درمان اسهال دقت کنید تا بتوانید این بیماری را برطرف کنید.

مصرف خوراکی‌های سرشار از فیبرهای غذایی می‌تواند خطر بزرگی برای مبتلایان به اسهال باشد و باعث تشدید بیماری آنها شود. زمانی که شما مبتلا به اسهال باشید و خوراکی‌های حاوی فیبر مانند غلات سبوس‌دار یا انواع میوه و سبزی را مصرف کنید، باعث ایجاد نفخ و ورم در دستگاه گوارش و بدتر شدن شرایط بیماری‌تان می‌شوید. از این رو، به بیماران مبتلا به اسهال توصیه می‌شود که غلات آرد سفید مصرف کنند و تا بهبودی کامل، دور میوه‌ها و سبزی‌ها را خط بکشند.

حبوبات هم حاوی قندهایی هستند که آنزیم مورد نیاز برای هضم آنها در بدن ما انسان‌ها وجود ندارد. از این رو، مصرف آنها در زمان ابتلا به اسهال می‌تواند تشدید دل‌درد و دل‌پیچه‌های شدید را برای بیماران به همراه داشته باشد. اگر مجبور به مصرف حبوبات هستید، آنها را از ۴ ساعت قبل در آب داغ خیس کنید. سپس آب را دور بریزید و آنها را بپزید.

بهتر است حبوبات با زیره یا نعنا پخته و مصرف شوند تا نفخ آنها از بین برود. میوه‌های شیرین هم حاوی قند فروکتوز هستند که هضم آن برای دستگاه گوارش بیماران مبتلا به اسهال،‌ ساده نیست. به‌همین دلیل هم این بیماران با خوردن میوه، دچار دل‌دردهای شدید و گرفتگی عضلات شکم خود خواهند شد. غذاهای تند هم با ایجاد سوزش سر دل و معده، شرایط بیماران مبتلا به اسهال را بدتر خواهند کرد.

هشدار!!
اگر در زمان ابتلا به اسهال این علائم را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید:
۱- اگر ابتلا به اسهال شما بعد از گذشت ۲ روز هیچ تغییری البته رو به بهبودی نداشت.
۲-اگر مدفوع شما خونی شد.
۳-اگر فرد مبتلا به اسهال با لاتر از ۴۵ سال بود چرا که بعد از ۴۰ سالگی مقاوت سیستم ایمنی بدن تا حدی پایین می آید.
همچنین بخوانید : تمام روش های پیشگیری و درمان اسهال
۴-اگر در کنار اسهال بسیار تشنه می شوید و دهانتان خشک می شود.
۵- اگر در کنار اسهال تب هم دارید.
درمان چیست؟
زمانی که فردی مبتلا به اسهال از شما در مورد درمان می پرسد بدون معطلی کته ماست را به او پیشنهاد می کنید که این روش درمانی فوق العاده موثر است.
متخخصین طب سنتی دم کرده یونجه را پیشنهاد می کنند البته به اندازه نه زیاد تر از حد .درمان سنتی دیگر دم کردن چای ریحاناست.
میوه هایی که اسهال را بند می آورند:موز، سیب ,خرما و ازگیل
به یاد داشته باشید که در زمان ابتلا به اسهال بدن با بی آبی شدید مواجه می شود که باید در مصرف آب کاستی نشود.
درمان دارویی اسهال هم در کنار این درمان ها کامل کننده است که رایج ترین قرص برای متوقف کردن و درمان اسهال قرص دیفنوکسیلات است.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *