مزایای پیاده‌روی برای سلامت مردان

مزایای پیاده‌روی برای سلامت مردان

از مزایای پیاده روی برای افزایش سلامت مردان چه میدانید؟ این ورزش ساده و آسان می تواند از بدنتان در برابر ابتلا به انواع امراض سرطانی از جمله سرطان مثانه و پروستات پیشگیری کند. سعی کنید در طول هفته حداقل ۳ ساعت راه بروید.

محققان آمریکایی توصیه می‌کنند برای کاهش علائم و جوابگویی بهتر به درمان‌ها بعد از ابتلا به سرطان پروستات، ۳ ساعت در هفته پیاده‌روی آرام داشته باشید. محققان دانشگاه، نورت وسترن آمریکا با توضیح این موضوع که درمان‌های مربوط به سرطان پروستات بدون عارضه نیست و با خستگی, افسردگی,افزایش وزن, اختلالات نعوظی و مشکلات ادراری همراه است، گفتند ۹۰ دقیقه پیاده‌روی با شدت متوسط در هفته می‌تواند عوارض را کم کرده و به درمان بهتر کمک کند.

طبق نتایج این تحقیق که در مجله Journal of Cancer Survivorship: Research and Practiceمنتشر شده است. پژوهشگران ۵۱ هزار بیمار را زیرنظر گرفتند و به هر دسته از آنها ورزش‌هایی نظیر پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری و تنیس را پیشنهاد دادند. نتایج نشان داد کسانی که ورزش می‌کنند در مقایسه با کسانی که اصلا تحرک ندارند دچار عوارض کمتر بعد از آغاز درمان‌ها می‌شوند اما ورزش‌های سنگین مثل وزنه‌برداری نیز مناسب نیست و مشکلات ادراری را دوچندان می‌کند. به گفته محققان بهترین ورزش برای این افراد پیاده‌روی ۳ ساعته در هفته است که بهتر است از ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز شروع و به مرور افزایش یابد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *