نحوه پخت املت خرما همراه گردوبا استفاده از مغز

نحوه پخت املت خرما همراه  گردوبا استفاده از مغز

نحوه پخت املت خرما همراه گردوبا استفاده از مغز

در مطلب زیر نحوه پخت املت خرما را برایتان قرار داده ایم این املت بمب انرژی میباشد زیرا علاوه بر خرما از مغز گردو نیز استفاده شده است برای داشتن یک روز با انرژی میتوانید از این املت فوق العاده استفاده کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای نحوه پخت املت خرما

خرما ۱۲ عدد
تخم مرغ ۶ عدد
مغز گردو  ۶ عدد
کره ۱ قاشق غذاخوری
روغن ، نمک و فلفل به مقدار لازم

 

نحوه پخت املت خرما

ابتدا هسته خرماها را در بیاورید. خرما ها را به چند قسمت تقسیم کنید و به همراه گردو های خرد شده در کمی روغن و کره  تفت دهید.پس از اینکه کمی رنگ خرماها تیره شد و بافت نرم تری پیدا کرد تخم مرغ ها را تک تک درون تابه بشکنید و با قاشق مخلوط کنید ، در انتها نیز به مقدار کافی نمک و فلفل بریزید و در ظرف مناسب به همراه نان سرو نمائید.

نکته ها : این غذا مناسب برای صبحانه یا عصرانه است و بدلیل وجود خرما در این غذا خاصیت انرژی زایی بسیار خوبی دارد . میتوانید کره و مغز گردو را به کار نبرید ، حتی با خرما و تخم مرغ هم این غذا دارای طعمی فوق العاده است.

باید با حرارت ملایم این غذا را اماده کنید ، بدلیل وجود قند در خرما امکان سوختن ان زیاد است پس مرتب ان را چک کنید. میتوانید تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید و پس از مخلوط کردن به خرماهای سرخ شده اضافه نمائید.اندازه خرماها بستگی به خودتان دارد ، هرچه خرما ریز تر باشد زودتر سرخ خواهد شد.

برای: ۳ نفر
حاضر است در : ۲۵ دقیقه
وعده: صبحانه, عصرانه, میان وعده
دسته بندی دستور آشپزی : املت و کرپ
مواد لازم : تخم مرغ, خرما, روغن, کره, گردو, نمک و فلفل


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *