نوشیدنی های گازدار و دیابت نوع 2

نوشیدنی های گازدار و دیابت نوع 2

سعی کنید از مصرف نوشیدنی های شیرین خودداری کنید و با این کار از افزایش وزنتان پیشگیری کنید. پزشکان از تاثیر مستقیم این نوشیدنی ها بر ابتلای مصرف کنندگان به دیابت نوع ۲ خبر داده اند.

محققان در یک مطالعه جدید با حذف عامل وزن در بررسی رابطه بین دیابت و خوردن نوشیدنی‌های شیرین و گازدار، به نتایج تازه‌ای دست پیدا کردند. آن‌ها می‌گویند که مصرف روزانه این نوشابه‌ها، ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم را برای همه افراد تا ۱۳ درصد، در طول ۱۰ سال، با احتساب فاکتور وزن، افزایش می‌دهد.

اگر فاکتور وزنی را حذف کنیم، این رقم به ۱۸ درصد می‌رسد که رقم قابل توجهی است.چه افراد لاغر و چه افراد چاق، در معرض این خطر قرار دارند. هر لیوان نوشابه گازدار، حاوی ۳۹ گرم قند است که تقریبا معادل ۱۰ قاشق چای‌خوری شکر می‌شود. این محققان، با استفاده از ۱۷ مطالعه مشاهده‌ای گسترده،ترکیبی از ۳۸۲۰۰ نفر را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند تا بتوانند نتایج دقیقی بگیرند. آن‌ها حتی به سلامت کامل نوشیدنی‌های شیرین بدون گاز و آب‌میوه‌های مصنوعی هم مشکوک هستند و معتقدند که به احتمال زیاد این نوشیدنی‌ها نیز با دیابت نوع دوم مرتبط هستند و افراد مختلف نباید این نوشیدنی‌ها را جایگزین نوشابه‌های گازدار کنند و این‌طور فکر کنند که مشکل حل شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *