هشدارهای بدن برای ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی

هشدارهای بدن برای ابتلا به  فیبریلاسیون دهلیزی

فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی که دچار اختلال در ضربان قلب خود می شوند پدید می آید برای مقابله با این عارضه باید روش های مراقبت از عملکرد قلب را بشناسید تا مانع حمله قلبی ناگهانی یا سکته های مغزی کشنده شوید. محققان آزمایشات و تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام داده اند که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد.

یکی از بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که رایج‌ترین نوع ریتم غیرطبیعی قلب، یعنی فیبریلاسیون دهلیزی، سلامتی زنان را بیشتر از مردان تهدید می‌کند. فیبریلاسیون دهلیزی، عامل خطر قوی‌ای برای سکته مغزی، بیماری قلبی،‌ نارسایی قلبی و مرگ محسوب می‌شود.

محققان در این تحلیل و بررسی بعد از بازبینی ۳۰ مطالعه که شامل ۴.۳ میلیون بیمار می‌شد،متوجه شدند که احتمال سکته مغزی در بین زنان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۲ برابر بیشتر از مردان است. ضمنا مشخص شد احتمال مرگ زنان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بر اثر انواع بیماری‌های قلبی، ۹۳ درصد بیشتر از مردان است؛ ۵۵ درصد بیشتر احتمال دارد که دچار حمله قلبی شوند؛ ۱۶ درصد بیشتر ممکن است که به نارسایی قلبی دچار شوند؛ و احتمال مرگ آنان بر اثر بیماری‌های مختلف،‌ ۱۲ درصد بیشتر از مردان است. کانر اِمدین، مسئول این مطالعه، می‌گوید: «به‌طور متوسط، فیبریلاسیون دهلیزی در بین زنان می‌تواند شدیدتر از مردان باشد، و در نتیجه باعث بالا رفتن میزان مرگ‌ومیر و ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی در بین زنان می‌شود».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *