تداوم دروغگویی در کودکان

تداوم دروغگویی در کودکان

چرا برخی اطفال علاقه مند به دروغگویی هستند؟ آن ها برای جلب توجه اطرافیان و رسیدن به اهداف خود به دروغ گویی روی می آورند، آن ها برای تایید دیگران تمایل به دروغگویی پیدا میکنند. برای پیشگیری از تداوم این رفتار چه راهکارهایی برای والدین وجود دارد؟به راهنمایی های روانشناسی در این زمینه دقت کنید.

کودکان در فاصله ۵ تا ۶ سالگی معمولا تمایل دارند به این‌که خودشان را به نمایش بگذارند و طوری در گفتارشان اغراق کنند که همه همسالان و اطرافیان خودشان را تحت تاثیر قرار بدهند. پس اگر فرزند شما در این سنین به اغراق کردن تمایل پیدا کرد و درباره اتفاقات مدرسه به شما دروغ گفت، تلاش نکنید که غیرواقعی بودن حرف‌هایش را به او نشان بدهید.

این کار، احساس تحقیر را در کودکان ۵ تا ۶ ساله به‌وجود می‌آرود. به‌جای تحقیر کودکان، باید به‌مرور زمان به آنان یاد بدهید که برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران اصلا به اغراق کردن نیازی نیست و جلب توجه دیگران و برانگیختن هیجان در آن‌ها به دروغ‌گویی نیازی ندارد. دکتر ربکا چیکو (متخصص رشد کودکان) می‌گوید:«شما نباید قوه تخیل کودکان را مسخره کنید، ‌اما کودکان نیز باید یاد بگیرند که دروغ‌گویی، بهترین راه برای تایید شدن نزد انسان‌های دیگر نیست». شما باید به کودکان توضیح بدهید که اغراق کردن می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و احتمال لو رفتن دروغ‌های آنان را نیز افزایش می‌دهد. این کار می‌تواند مانع از تداوم دروغ‌گویی در کودکان شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *