آشنایی با فواید و خواص انار برای سلامتی

آشنایی با فواید و خواص انار برای سلامتی

 

در این بخش در مورد فواید و خواص انار صحبت می کنیم. انار دارای یک تاریخ غنی است. شواهدی وجود دارد که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش مردم مدیترانه از انار برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کردند. علم مدرن نشان می دهد که مصرف این میوه منحصر به فرد در واقع به نفع سلامتی است. انار دارای پلی فنل های زیادی از جمله فلاونوئیدها و تانن ها است، این مواد شیمیایی گیاهی (همچنین فیتوشیمیایی نامیده می شوند) به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند که باعث کاهش اکسیداسیون در بدن و محافظت سلول ها از آسیب های رادیکال آزاد می شوند. آنتی اکسیدان ها در انار همچنین باعث التهاب می شوند و ممکن است اثرات ضد پیری داشته باشند.فیتوکمیکال موجود در آب انار دارایخواص تغذیه زیادی است. یک ظرف ۱۵۰ گرمی انار دارای ۱۵۰ کالری می باشد و منبع خوبی از فولات، پتاسیم و منبع بسیار خوبی از ویتامین K است. آب انار نیز ۵ درصد از ارزش روزانه ویتامین E،B6 و پانتووتنیک اسید را برای شما فراهم می کند.بخشهای خوراکی این میوه دانه هایی هستند که حاوی دو قسمت می باشند. آریل یک کیسه رنگارنگ است که یک دانه کوچک نامیده می شود و هسته داخل آن می تواند نرم و سخت باشد. در هر انار صدها آریل وجود دارد. خوردن تمام دانه ها با هسته دارای مزیت افزودن فیبر است و حدود ۴۰٪ نیاز روزانه ویتامین C را تامین می کند. آب انار صنعتی برای افزایش ایمنی و ماندگاری بیشتر پاستوریزه شده است که ویتامین C آن را از بین می برد.

 

انار برای سلامت قلب مفید است

یک تحقیق مشخص نشان می دهد که انار باعث افزایش سلامت قلب می شود. مطالعات نشان می دهد که محتوای آنتی اکسیدان متنوع انار باعث کاهش التهاب و مانع از ضخیم شدن دیواره های شریانی می شود.به نظر می رسد که انار از پرولاکتین ها جلوگیری می کند که پلاکت ها با هم مخلوط می شوند و باعث کاهش کلسترول و پلاک می شوند. تحقیقات دیگر نشان می دهد زمانی که آب انار در رژیم غذایی متعادل قرار می گیرد با کاهش کلسترول خون و فشار خون همراه است. دانشمندان فواید سلامت قلب را به پلی فنول ها، از جمله آنتوسیانین ها، رنگدانه های گیاهی که رنگ قرمز جذاب به خود می گیرند، مرتبط می دانند.

تحقیقات بالینی بیشتری در مورد ارتباط نقش انار با سلامت قلب لازم است، تعدادی از مطالعات انجام شده ولی اندازه نمونه ها کوچک می باشد.همچنین در نظر داشته باشید که مصرف میوه یا آب در تمام حالت بدون پردازش همیشه بهترین را برای دریافت مواد مغذی ویتامین های موجود در آن ها است. در سال ۲۰۰۹ مقاله “آب انار: یک آب میوه سالم قلب”، منتشر شده در بررسی های تغذیه ایالت می گوید: “مطالعات مشاهده شده و آزمایش های بالینی در مورد اثرات سلامت قلبی عروقی میوه ها و سبزیجات، این اثرات را به ترکیبی از فیات شیمیایی، فیبر و دیگر مواد مغذی در مصرف غذا، به جای اثر یک جزء فردی مرتبط دانسته است. “این گزارش دانشگاه ایالتی اوکلاهما توصیه می کند که آب انار در رژیم غذایی قلب سالم قرار گیرد.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان

محتوای آنتی اکسیدانی بالای انار نیز باعث شده است دانشمندان در مورد نقش بالقوه آن در کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص تحقیق کنند.بیشتر مطالعات روی توانایی انار یا کنسانتره آب انار برای مهار رشد سرطان پروستات، پستان، روده بزرگ و ریه متمرکز شده است. راه های متعددی وجود دارد که به نظر می رسد رشد سلول های سرطانی را کند می کند. الاگیتانین های موجود در انار توانایی جلوگیری از تبدیل شدن به سلول های سرطانی را دارند. مطالعات همچنین نشان می دهند که کاهش خون رسانی به تومورها باعث می شود از دریافت مواد مغذی سلول های سرطانی جلوگیری کنند. این آزمایش در یک مطالعه سال ۲۰۰۸ منتشر شده در مجله بین المللی انکولوژی نشان داده شده است. موش هایی که با سلول های سرطانی پروستات مورد آزمایش قرار گرفتند، چهار هفته درمان عصاره آب انار دریافت کردند. نتایج نشان داد که کاهش اندازه تومور و تراکم عروق تومور قابل توجه است. سازمان های بهداشتی، از جمله موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، برای استفاده در این مورد احتیاط می کنند زیرا که بیشتر مطالعات انجام شده در لوله های آزمایش یا حیوانات انجام می شود. با این حال تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات در انسان مورد نیاز است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *