ابتلای فرزندان اول به نزدیک بینی

ابتلای فرزندان اول به نزدیک بینی

به دنبال یافتن علت نزدیک‌بینی و روش های مقابله با آن محققین به نتایج جالبی در این زمینه دست یافتند آنها نزدیک بینی را بیشتر در فرزندان ارشد خانواده مشاهده کردند و این امر می تواند مبتلایان را مستعد به ابتلا به این بیماری کند.

محققان می‌گویند کودکان ارشد هر خانواده بیش از دیگر کودکان در معرض ابتلا به نزدیک‌بینی هستند. نزدیک‌بینی که بیماری قرن معروف شده است در مقایسه با ۴۰ سال پیش ۲ برابر افزایش یافته و از هر ۴ جوان ۱۶ تا ۲۴ سال یک نفر به آن مبتلاست. امروزه اثبات شده که نزدیک‌بینی منشا ژنتیکی و محیطی دارد اما تحقیق‌های اخیر پژوهشگران انگلیسی دانشگاه Cardiff ثابت کرده احتمال ابتلای کودکان ارشد هر خانواده در مقایسه با سایر کودکان به نزدیک بینی ۲۰ درصد بالاتر است.

محققان پس از زیرنظر گرفتن ۸۹ هزار پرونده پزشکی مربوط به خانم‌ها و آقایان ۴۰ تا ۶۹ سال که از نظر بینایی سالم بودند متوجه شدند احتمال نزدیک‌بین شدن فرزندان ارشد آنها به نزدیک‌بینی خفیف ۱۰ درصد و به نزدیک‌بینی شدید ۲۰ درصد است. بر اساس این تحقیق که مشروح آن در مجله JAMA ophthalmology منتشر شده است علت این موضوع می‌تواند سخت‌گیری‌های والدین برای تحصیل و آموزش فرزند نخست باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *