از دوچرخه برای سلامت قلبتان کمک بگیرید

از دوچرخه برای سلامت قلبتان کمک بگیرید
از دوچرخه برای سلامت قلبتان کمک بگیرید

ورزش با دوچرخه از بهترین ورزش ها برای افزایش سلامتی قلب ما به شمار می رود ،اگر به صورت منظم از دوچرخه استفاده کنید به نفع سلامت قلبتان قدم برداشته اید و از عارضه هایی مانند پیش دیابت و حملات قلبی در امان خواهید ماند ،با مزایای بکاربردن دوچرخه برای قلب و عروق در ادامه این بخش آشنا شوید .

دو مورد از مطالعات اخیر نشان می‌دهند که استفاده از دوچرخه برای رفتن به محل کار، استراتژی مهمی برای پیشگیری از شکل‌گیری عوامل خطر قلبی-عروقی است که درنهایت می‌توانند باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی شوند. این مطالعات در دو نشریه وابسته به انجمن قلب آمریکا، با نام‌های Circulation و Journal of the American Heart Association منتشر شده‌اند.

محققان معتقدند که رفت‌و‌آمد فعال، با پیاده‌روی کردن یا استفاده از دوچرخه برای رفتن به محل کار یا کارهای دیگر مثل خرید مواد غذایی، نوعی فعالیت ورزشی محسوب می‌شود که می‌تواند به بخش مهمی از زندگی روزمره تبدیل گردد. محققان در مطالعه منتشرشده در Circulation، ۴۵ هزار نفر از مردم ۵۰ تا ۶۵ ساله دانمارکی را بررسی کردند که همگی به‌طور منظم با دوچرخه به محل کار می‌رفتند یا از آن برای گذراندن اوقات فراغت استفاده می‌کردند.

نتایج نهایی بعد از پیگیری ۲۰ ساله این افراد نشان دادند که بروز حملات قلبی در میان آن‌ها ۱۱ تا ۱۸ درصد کاهش پیدا می‌کند. مطالعه دوم هم نشان می‌دهد که استفاده از دوچرخه برای رفت‌وآمد به محل کار،‌ احتمال ابتلا به چاقی را ۱۵ درصد کاهش می‌دهد و شانس ابتلا به بیماری فشار خون بالا را ۱۳ درصد کم می‌کند. علاوه بر این، خطر قرار گرفتن افراد در مرحله پیش‌دیابت را هم ۱۲ درصد پایین‌تر می‌آورد.

سلامتی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.