استرس پس از سانحه و مشکلات قلبی

استرس پس از سانحه و مشکلات قلبی

از اختلال استرس پس از سانحه چه میدانید؟ نوسان ضربان قلب‌ در مبتلایان به این عارضه افزایش پیدا خواهد کرد. کشورهایی که جنگ ها و درگیری ها و حوادث ناگهانی زیادی را تجربه کرده اند بیشتر در معرض این اختلال روحی و روانی قرار دارند.

محققان سن‌دیه‌گوی کالیفرنیا با انتشار مقاله‌ای در JAMA Psychiatry اعلام کردند که کاهش نوسان ضربان قلب می‌تواند باعث خطر سندرم اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) در بین سربازان بعد از بازگشت از ماموریت‌های جنگی شود. این سندرم پس از حوادث تهدیدکننده حیات مثل بلایای طبیعی ,حملات تروریستی, تصادف‌های شدید و جنگ‌های نظامی رخ می‌دهد و به‌خصوص در بین سربازان جنگی شایع است. برای مثال ۱۹ درصد از کهنه‌سربازانی که در جنگ ویتنام حضور داشته‌اند، این سندرم را در بخش‌هایی از زندگی‌شان تجربه کرده‌اند؛ همین رقم در بین سربازان جنگ‌های عراق و افغانستان به ۱۳.۵ درصد می‌رسد که در واقع این نرخ ۸ درصد بیشتر از میزان این مشکل در کل جمعیت آمریکا است.

در این مطالعه دو گروه از تفنگداران دریایی آمریکا از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ مورد بررسی قرار گرفتند و وضعیت آنان ۱ تا ۲ ماه قبل از نبردهای جنگی و ۴ تا ۶ ماه بعد از بازگشت به خانه ارزیابی شد. نتایج نهایی نشان می‌دهد تفنگداران دریایی که نوسان ضربان قلب‌شان قبل از شروع نبرد جنگی کاهش پیدا کرده بود، خیلی بیشتر در با سندرم PTSD بعد از بازگشت به خانه روبه‌رو شده بودند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *