انتخاب های غذایی برای کنترل قند خون

انتخاب های غذایی برای کنترل قند خون

 

برای کنترل قند خون بدنتان می توانید از برخی روش های تغذیه ای خانگی کمک بگیرید. دارچین و زنجبیل از بهترین ادویه جات مفید برای کنترل سطح قند خون بدن به شمار می روند با راهنمایی های تغذیه ای در این باره آشنا شوید.

عدم کنترل درست این بیماری می تواند مشکلات جدی از جمله نارسایی کلیه، ناراحتی های چشمی و… را در پی داشته باشد.

از همین رو بهتر است تا قبل از پیشرفت بیماری و ابتلا به ناراحتی های ثانویه آن با انجام راهکارهای مناسب آن را کنترل کرد.

مطالعات نشان می دهد که دارچین می تواند قند خون را به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که قند خون آنها به خوبی کنترل نمی شود، پایین آورد. با توجه به یکی از این تحقیقات مصرف روزانه یک عدد کپسول عصاره دارچین موجب کاهش مقدار چربی و قند خون تا ۲۵ درصد طی ۴۰ روز شود.

این ادویه خوش عطر بر انسولین؛ هورمون مترشحه از پانکراس و مسئول کنترل قند خون اثر می گذارد.

برای بهره مندی از فواید آن توصیه می شود روزانه ۱ تا ۶ گرم حدود ۲/۱ قاشق چایخوری تا ۱ قاشق غذاخوری مصرف شود.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که خوردن زنجبیل می‌تواند قند خون را ثابت نگه دارد و به بهبود وضعیت بیماران دیابتی کمک کند. در این مطالعه به ۳۳ فرد دیابتی به مدت ۱۲ هفته قرص زنجبیل داده شد و نتایج نهایی نشان داد که متوسط سح قند خون این افراد نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. البته اگر داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید،‌ باید درباره خوردن زنجبیل با پزشک‌تان مشورت کنید. خوردن زنجبیل همراه با چای، یکی از گزینه‌های فوق‌العاده مناسب برای این افراد است.

تحقیقات روی دارچین هنوز در مراحل اولیه قرار دارد ولی تا به امروز نتایج جالبی دارباره مصرف دارچین به دست آمده است. یک مطالعه جدید که بر روی ۶۹ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شده است، نشان داد سطح قند خون کسانی که دارچین می‌خورند، خیلی کاهش زیادی پیدا می‌کند. میزان مصرف روزانه دارچین هنوز در حال بررسی است، اما می‌توانید مقداری از دارچین را به ماست، قهوه و چای اضافه کنید.

به نوشیدنی‌ها، ژله‌ها، مرباها و آب‌میوه‌هایی که می‌خورید، بیشتر دقت کنید. الفاظی مثل کاملا طبیعی و ارگانیک همیشه به‌معنای سالم بودن قطعی این محصولات نیستند و اکثرشان قند اضافی زیاد، کربوهیدرات، کالری بالا و مواد مغزی خیلی کمی دارند. به‌جای خوردن این محصولات، از میوه‌های سالم و طبیعی استفاده کنید، چون هم مواد مغذی خیلی بیشتری دارند و هم فیبر زیادی که می‌تواند با ارسال سیگنال سیری به مغز، مانع وارد شدن بیش از حد قند به جریان خون شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *