ایست قلبی ناگهانی هادی نوروزی

ایست قلبی ناگهانی هادی نوروزی

هادی نوروزی در کاپیتان پرسپولیس در اثر مرگ ناگهانی این تیم را تنها گذاشت و جان خود را از دست داد سکته قلبی وی از نظر پزشکان تایید شد و هیچگونه مسمومیت دارویی و یا ناهنجاری مادرزادی در بدن وی یافت نشد پای صحبت های پزشک وی در مورد علت مرگش نشسته ایم با ما همراه باشید.

«مرگ ناگهانی»! این جمله کوتاه خبری، از سوی سازمان پزشکی قانونی درباره علت مرگ کاپیتان جوان پرسپولیس اعلام شد.

سرپرست دادسرای ویژه قتل تهران تاکید کرده که با بررسی خارج از نوبت پرونده مرگ هادی نوروزی در دادسرای جنایی، مشخص شده است که وی در اثر مرگ ناگهانی جان خود را از دست داده و براساس آزمایش‌های سم‌شناسی، مشخص شده است که هیچ نشانه‌ای از مسمومیت دارویی در بدن مرحوم نوروزی وجود نداشته است.

دکتر احمد شجاعی بر این باور است که مرگ ناگهانی در اثر عوارض قلبی، به‌صورت نادر در میان ورزشکاران وجود دارد.

صحبت‌های دکتر محمد کشوری، متخصص قلب و فلوشیپ کاردیولوژی مداخله‌ای هم نظر پزشکی قانونی را تایید می‌کند. از نظر این متخصص قلب، تعداد زیادی از افراد هستند که به دلیل ابتلا به بیماری تصلب شرایین با سکته قلبی مواجه می‌شوند و اتفاقا این بیماری، چندان نادر هم نیست.

چرا؟ «چون همین سکته قلبی مسئول حدود یک‌سوم از مرگ‌های‌ افراد بالای ۳۵ سال است. بد نیست بدانید که ۵۰ درصد از مردان و ۳۰ درصد از زنان میانسال در کشورهای پیشرفته دچار علایمی از بیماری‌ قلبی با شدت‌های مختلف هستند. در ۱۵ درصد موارد هم بیمارانی مانند هادی نوروزی، بدون هیچ علامت قبلی یا بارزی، دچار مرگ ناگهانی در اثر سکته قلبی می‌شوند. شاید این نوع دردناک از مرگ‌ومیر در بین ورزشکاران نادر باشد اما متاسفانه شیوع آن در کشور ما چندان کم هم نیست».

دکتر محمدرضا رجبی، متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هم معتقد است که کمتر از یک ساعت از بروز علائم قلبی تا زمان مرگ در بیماران مبتلا به ایست ناگهانی قلبی طول می‌کشد. وی بر این باور است که ایست قلبی جوانان کمتر از ۳۵ سال به عنوان ناهنجاری‌های قلبی مادرزادی مطرح می‌شود و مشکلاتی مانند هیپرتروفی یا ضخامت دیواره قلب هم از علل شایع مرگ ناگهانی در ورزشکاران هستند. از این رو، باید نوار قلب، تست ورزش و اکوکاردیوگرافی برای ورزشکاران صورت پذیرد تا ناهنجاری‌های مادرزادی قلبی در آنها تشخیص شود. این کار می‌تواند از ایست قلبی ناگهانی آنها پیشگیری کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *