بوتاکس مو چیست؟ از نحوه عملکرد تا عوارض و فواید

بوتاکس ترکیبی از سم بوتولینوم است که باعث فلج عضله می شود. در حالیکه سم بوتولینوم می تواند در مقادیر زیاد، سمی باشد، پزشکان آن را در مقادیر کمتر برای رسیدن به هدفی مفید استفاده می کنند. این می تواند شامل کاهش عرق، درمان سردرد میگرنی، چشم تنبل و مشکلات بلع و همچنین اهداف آرایشی و زیبایی باشد.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس برای ایجاد موهای زیبا مورد استفاده قرار می گیرد. دو نوع از درمان های بوتاکس وجود دارد.

اولین درمان، بوتاکس برای مو است که بوتاکس پوست سر را در بر نمی گیرد. در عوض، این یک برنامه موضعی است که به منظور درمان موهای آسیب دیده طراحی شده و باعث می شود که موهای شما پرتر و سالم تر به نظر برسند.

برنامه دیگر شامل تزریق بوتاکس به پوست سر است. لازم به ذکر است که اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، بوتاکس را برای این منظور تایید نکرده است.

بوتاکس یکی از درمان های محبوب برای افرادی است که می خواهند موهایشان را افزایش دهند. درک این که چگونه این درمان ها کار می کنند می توانند به فرد کمک کنند که تصمیم بگیرد آیا این روش برای موهای او مناسب است یا خیر؟

بوتاکس مو برای چه افرادی مناسب است؟

محصولاتی که به عنوان بوتاکس مو در بازار عرضه می شوند، معمولا برای کسانی که موهای شکننده، آسیب دیده و یا موهای نازک و کم پشت دارند، توصیه می شود. افرادی که موهای آنها با حرارت دادن و رنگ آمیزی آسیب دیده است، ممکن است از روش صاف کردن مو و درمان های تقویت کننده استفاده کنند.

تزریق بوتاکس برای پوست سر به افرادی که بیش از حد عرق می کنند، به بازار عرضه می شود زیرا عرق می تواند مو را بیمار و کثیف به نظر برساند.

افرادی که این تزریق را انجام می دهند، ممکن است از نیاز به شستشوی زیاد مو نداشته باشند و کمتر نیاز باشد که حمام کنند. تزریق بوتاکس مو برای افزایش رشد مو شگفت انگیز است، اما این ثابت نشده است.

نحوه عملکرد بوتاکس مو

ایده بوتاکس برای مو از نظریه ای است که درمان موضعی می تواند قسمت های آسیب دیده مو را برطرف کند و باعث شود که موها صاف و سالم تر به نظر برسد.

برخی از محصولاتی که به عنوان بوتاکس مو به بازار عرضه می شوند شامل iberceutic L’Oreal Professionel می باشد. این محصول حاوی یک ترکیب است که برای صاف کردن و کلفت کردن مو، مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت های دیگر و سالن های مو ممکن است، ترکیبی از محصولات مانند ویتامین ها، روغن های ضروری و کلاژن را به عنوان بوتاکس برای مو به بازار عرضه کنند.

هنگامی که بوتاکس به پوست سر تزریق شود، کار اکستروژن یا غدد عرق را کاهش می دهد. در نتیجه، پوست سر فرد، زیاد عرق نمی کند. تزریق بوتاکس می تواند باعث کاهش خارش سر و نیاز کمتر به شستشوی مو شود.

خطرات و عوارض بوتاکس مو

گرچه بوتاکس مو باعث بهتر شدن ظاهر مو می شود، اما ممکن است خطرات و عوارضی را نیز به همراه داشته باشد.

اکثر محققان توصیه نمی کنند که این درمان بیش از سه تا چهار بار در سال انجام شود. در غیر این صورت، مسائلی مثل شکستگی مو، نازک شدن و تیرگی می تواند رخ دهد.

همچنین احتمال دارد که این درمان ها عملکرد خوبی نشان ندهند و فقط هزینه زیادی پرداخت کرده باشید.

تزریق بوتاکس به پوست سر، ممکن است یک راه حل کوتاه مدت برای درمان موهای چرب باشد. در پایان، پس از ۲-۴ ماه، به تدریج اثر بوتاکس از بین رفته و مجددا وضعیت به حالت قبل بر می گردد. تزریق بوتاکس مانند درمان های موضعی دیگر دارای هزینه  بالایی می باشد.

بوتاکس مو چیست؟

سایر گزینه های درمان

متخصصان زیبایی درمان های کرتین را شبیه بوتاکس برای مو می بینند. این درمان ها شامل استفاده از یک راه حل ویژه برای مو به منظور صاف کردن و تقویت آن می باشد. برخی از مواد تشکیل دهنده شامل کراتین و اسیدهای آمینه است.

با این حال، تنها برخی از درمان های کراتین مورد بررسی قرار گرفته اند، زیرا حاوی موادی مانند متیلن گلیکول و فرمالین هستند. این ها نگهدارنده هایی هستند که در هنگام گرم شدن فرمالدئید، ترکیب می شوند. فرمالدئید، سرطان زا است و می تواند باعث سرطان شود. بنابراین، این درمان ها برای یک فرد، ممکن است باعث مشکلاتی شود.

سایر روش های صاف کردن مو با کراتین، کراتین مایع و Keratin Therapy Organix، می باشد که در سالن های مو در دسترس هستند. به جای فرمالین یا متیلن گلیکول، این محصولات حاوی ترکیباتی است که به نام بیوفرمیک شناخته شده است.

در حالی که محققان بیوفرمیک را به عنوان فرمالدئید خطرناک نمی دانند، اما می تواند موجب تحریک زیاد پوست، چشم ها و دستگاه تنفسی شود. به جای استفاده این درمان ها، فرد ممکن است از ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی استفاده کند که باعث می شود موهایشان سالم تر و قوی تر شود.

این شامل مراحل زیر است:

کاهش استفاده از وسایل حرارتی

کاهش استفاده از وسایل حرارتی، مانند سشوار، بابلیس و اتوی مو. این وسایل می توانند موها را تضعیف کنند و باعث شکستگی آن شوند.

کاهش استرس

استرس می تواند پوست و مو را تحت تاثیر قرار دهد. استرس باعث می شود که بدن میزان بیشتری هورمون های استرس را آزاد کند که می تواند منجر به ریزش مو در موارد شدید شود.

تغذیه بهتر

خوردن یک رژیم سالم که دارای انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات است، بسیار کمک کننده است. بعضی افراد ممکن است بخواهند مکمل های حاوی ویتامین ها و مواد معدنی را مصرف کنند تا ظاهر موهایشان را بهبود بخشد. این شامل بیوتین، آهن، سیلیس، و روی است. با این حال، دانشمندان به طور قطعی ثابت نکرده اند که این مکمل ها کمک خواهند کرد.

اغلب افرادی که این تکنیک های مراقبت از مو در خانه را اجرا می کنند، پیشرفت های چشمگیری را در سلامت موهای خود می بینند.

بوتاکس مو چیست؟

چشم انداز

در حالی که بوتاکس یک محصول انقلابی برای بسیاری از نگرانی ها و شرایط بهداشتی موثر بوده است، اما به طور قطعی ثابت نشده است که به ترمیم یا بهبودی مو کمک می کند.

اگر فرد در معرض ریزش شدید مو است که با درمان های خانگی و مراقبت بهبود نمی یابد، باید با متخصص مو صحبت کند تا بهترین روش درمانی برای وی پیشنهاد گردد.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

هرگونه کپی برداری با نام روزنه آنلاین مجاز می باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *