بیماری کرون و عدم تحمل لاکتوز

بیماری کرون و عدم تحمل لاکتوز

افرادی که از بیماری کرون که یک اختلال گوارشی است رنج میبرند بهتر است مراقبت های تغذیه ای مهم در این زمینه را در نظر بگیرند. برخی مواد مغذی حاوی لاکتوز مانند لبنیات برای این بیماران مشکل ساز خواهند بود. به راهنمایی های پزشکی در این زمینه دقت کنید.

تغذیه براساس رژیم غذایی سالم واقعا برای افراد مبتلا به بیماری کرون، کار ساده‌ای نیست. اگر اسهال مزمن ناشی از این بیماری را تجربه کرده باشید، می‌دانید که کمبودهای تغذیه‌ای تا چه اندازه می‌توانند فرد بیمار را آزار بدهند. با این‌حال، بخشی از برنامه درمانی این بیماران به پرهیزهای غذایی اختصاص دارد. دکتر رایان کاروالیو (متخصص گوارش)، ما را با مهم‌ترین محرک‌های غذایی در بیماری کرون آشنا می‌کند.

مراقب عدم تحمل لاکتوز باشید!

اگر به بیماری کرون مبتلا باشید، احتمالا با مشکل عدم تحمل لاکتوز هم مواجه خواهید بود. در این حالت، دستگاه گوارش شما نمی‌تواند لاکتوز (قند موجود در شیر، پنیر و انواع محصولات لبنی) را به‌درستی هضم کند. درنتیجه،‌ مصرف محصولات لبنی می‌تواند شما را با علائمی مانند گرفتگی عضله‌های شکم، نفخ شدید و اسهال مواجه کند. دکتر جینا جارمن هیل (متخصص تغذیه در دانشگاه تگزاس) می‌گوید: «محصولات لبنی، منبع خوبی برای دریافت کلسیم،ویتامین D و پروتئین هستند. بنابراین، اگر مطلقا از این محصولات استفاده نکنید، باید مواد مغذی موجود در آن‌ها را از راه‌های دیگر به بدن خودتان برسانید». برای به حداقل رساندن علائم ناشی از بیماری کرون و حفظ سلامتی، این مواد مغذی را از سبزی‌های برگ سبز، آب‌میوه‌های غنی‌شده، غلات صبحانه غنی‌شده یا مکمل‌ها دریافت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *