تاثیر شوید در خنک شدن انواع غذاها

تاثیر شوید در خنک شدن انواع غذاها

تاثیر شوید در خنک شدن غذاها

در مطلب زیر به تاثیر شوید در خنک شدن غذاها اشاره میکنیم شوید خواص بسیار زیادی دارد که در مطلب زیر به تمامی این خواص اشاره میکنیم بنابراین در زیر به نکاتی در مورد استفاده شوید در انواع غذاها اشاره می کنیم.

آشپزی سالم با “شوید”

تابستان، زمانی که ما به دنبال سبک کردن غذاهایمان هستیم ، یکی از بهترین مواد غذایی یعنی شوید را به یاد ما می‌آورد . طعم آن خنکی و تازگی را القا کرده و می‌تواند غذاها را خوش طعم کند بی‌آنکه کالری اضافه ای به آنها بدهد. من شوید را مخصوصاً به همراه غذاهای دریایی سبک مثل ماهی آزاد ، قزل آلا یا گوش ماهی ، خیلی دوست دارم.

هزاران سال است که  شوید هم برای پخت و پز و هم برای خواص داروییش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت ، در قدیم شوید را بعد از غذا برای تسکین معده استفاده می‌کرده اند. همچنین شوید به عنوان کنترل کننده باکتریهای بدن و خنثی کننده انواع مختلف سرطان ، شناخته شده است . این یکی دیگر از نمونه های فواید استفاده از گیاهان خوراکی برای سلامت بدن است. یکی از بهترین راه های تسلی دادن معده استفاده مقداری شوید خرد شده ، مخلوط با ماست خالص کم چرب می‌باشد.

من وقتی می‌خواهم در غذایم از شوید استفاده کنم ، سعی می‌کنم تا جایی که ممکن است از نوع تازه تر این سبزی استفاده کنم. بلافاصله قبل از مصرف آن را خرد کرده و در آخر پخت به غذا اضافه می‌کنم تا طعم دلپذیر آن را حفظ کنم . بهترین حالت این است که از پختن شوید خودداری کرده و آن را به سس یا پاستای آماده ای که از روی حرارت برداشته شده است ، اضافه کنید . اضافه کردن آن به سس سرد هم می‌تواند جالب باشد مانند دستور غذایی ما : ماهی آزاد بخار پز شده با سس شوید،مارچوبه و خردل.
این دستور نمونه ای عالی از مصرف شوید برای تزیین ماهی آزاد است که طعمی خنک و جالب به آن داده و برای تابستان بسیار مناسب است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *