تاثیر شکلات تلخ بر غذا خوردن احساسی

تاثیر شکلات تلخ بر غذا خوردن احساسی

شکلات تلخ از بهترین گزینه های غذایی برای مقابله با غذاخوردن احساسی مختلف به شمار می رود اگر می خواهید اشتهای کاذب خود را سرکوب کنید می تواند از شکلات تلخ استفاده کنید. به مزایای مصرف شکلات تلخ برای کنترل اشتهای احساسی در این بخش اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از غذا خوردن احساسی در موقعیت‌های مختلف، خوردن شکلات تلخ است. با توجه به این‌که قندها معمولا می‌توانند خاصیت‌های شکلات تلخ را از بین ببرند، پس بهترین کار این است که از شکلات تلخ ۸۵ درصد یا تلخ‌تر استفاده کنید. شکلات تلخ معمولا به از بین بردن تمایل یا هوس درگیر شدن با الگوهای غذایی نادرست کمک می‌کند. این موضوع چند دلیل مهم دارد: شکلات تلخ، یکی از انواع مواد غذایی با بالاترین میزان غلظت منیزیم است.

یک وعده مصرفی از شکلات تلخ، ۳۲۷ میلی‌گرم از منیزیم برای بدن فراهم می‌کند که معادل ۸۲ درصد از نیاز روزانه بدن است. براساس گزارش Neuropharmacology، کمبود منیزیم باعث تحریک اختلال اضطرابی می‌شود. شکلات تلخ، میزان قابل توجهی از تریپتوفان نیز دارد. این اسید آمینه، به‌عنوان پیش‌ساز دو ماده دیگر، یعنی سروتونین و تئوبرومین، عمل می‌کند که باعث بهبودی در خلق‌وخو می‌شوند. اگر صبح‌ها چند تکه از شکلات تلخ ۹۰ درصد بخورید، در ادامه روز به زیاده‌روی در مصرف نان‌های شیرین، چیپس‌ها و انواع هوس‌های کربوهیدراتی دیگر دچار نمی‌شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *