تاثیر مکمل ها بر کیفیت اسپرم

تاثیر مکمل ها بر کیفیت اسپرم

اگر می خواهید کیفیت اسپرم خود را افزایش دهید پیشنهاد می کنیم از مکمل های خوراکی کمک بگیرید. این نوع محصولات دارویی در بهبود باروری و افزایش کیفیت اسپرم نقش مهمی ایفا خواهند کردو موجب بالارفتن حجم مایع منی می شوند.

اگر شما و همسرتان قصد دارید که بچه‌دار شوید، داشتن اسپرم کم‌شمار واقعا می‌تواند آزاردهنده باشد. با این‌حال، اقدامات مناسب برای افزایش سطح سلامتی و مصرف برخی از مکمل‌ها می‌تواند به افزایش حجم اسپرم شما کمک کند. البته برای مصرف هر مکملی بدین منظور باید با پزشک متخصص مشورت کنید. همه مردان به مقداری استروژن برای عملکرد عادی بدن نیاز دارند. اما اگر سطح این هورمون در بدن شما کم باشد، استفاده از مکمل فیتواستروژن می‌تواند آن را به حالت عادی برگرداند و از همین طریق به بهبود باروری و افزایش کیفیت اسپرم کمک کند.

ویتامین D نیز می‌تواند به عملکرد مطلوب اسپرم و زنده ماندن بیشتر آن‌ها کمک کند. البته این ویتامین محلول در چربی، به‌مقدار کمی در مواد غذایی وجود دارد. با این‌حال، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می‌تواند به تولید ویتامین D در بدن شما کمک کند. گزینه موثر بعدی، ویتامین E نام دارد. ویتامین E مانند نوعی آنتی‌اکسیدان در بدن عمل می‌کند و از توانایی زیادی در مقابله با رادیکال‌های آزاد برخوردار است.

رادیکال‌های آزاد، دائما به سلول‌های و بافت‌های مختلف بدن آسیب می‌رسانند. این ویتامین محلول در چربی برای افزایش حجم اسپرم ضروری محسوب می‌شود، چون با عناصر مهاجمی که به اندام‌های سازنده اسپرم آسیب می‌رسانند، مبارزه می‌کند. یکی از مطالعات Journal of Animal Science در سال ۲۰۰۴ میلادی نشان داده است که اضافه کردن مکمل ویتامین E به رژیم غذایی، حجم مایع منی را افزایش می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *