تخریب پوست با عوامل محیطی

تخریب پوست با عوامل محیطی

اگر تمایل دارید چین‌وچروک‌های روی پوست خود را از میان بردارید بهتر است از حضور در آلودگی هوا پرهیز کنید دود ناشی از انواع آلاینده ها می توانند آسیب های جدی به پوستتان وارد کنند. همچنین کم خوابی و اختلالات خواب هم عاملی برای مشکلات پوستی شما هستند.

شکل‌گیری خط خنده و چین‌وچروک‌های مختلف روی صورت یا به وجود آمدن چروک‌های مختلف بر روی گردن، از پیامدهای اجتناب‌ناپذیر پیری است. با این‌حال باید اشاره کرد که گذر زمان، تنها علت این اتفاق نیست و حتی ممکن است مهم‌ترین علت نیز نباشد. درحالی که ژنتیک و فرآیند پیری از نقش مهمی در این اتفاق برخوردار هستند،

اما عوامل تاثیرگذار دیگری وجود دارند که معمولا مورد توجه قرار نمی‌گیرند. شاید عجیب به نظر برسد، اما زندگی کردن در شهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در پیری پوست شناخته می‌شود. همه می‌دانند که هوای آلوده شهر واقعا برای ریه‌ها مضر است، اما از تاثیر مخرب و منفی آن بر روی پوست اطلاعی ندارند.

مطالعات علمی نشان داده‌اند که هرچه بیشتر در معرض دوده‌ها، دود اگزوز خودروها و انواع آلاینده‌های زیست‌محیطی قرار بگیریم، احتمال شکل‌گیری چین‌وچروک‌ها و لکه‌های مختلف بر روی پوست بیشتر می‌شود. تغییر محل زندگی برای بسیاری از انسان‌ها امکان‌پذیر نیست، اما خوردن مواد غذایی سرشار آنتی‌اکسیدان(انواع توت‌های تازه، سبزی‌های برگ سبز و ماهی‌های چرب) می‌تواند به آن‌ها کمک کند. علاوه بر این، استفاده از محصولات حاوی آنتی‌اکسیدان برای مراقبت از پوست، می‌تواند تاثیر به‌سزایی داشته باشد. امروزه کم‌خوابی به یکی از مشکلات رایجی تبدیل شده است که پیامدهای ناگواری را برای زندگی افراد به همراه می‌آورد.

وقتی که کم‌خوابی و احساس خستگی مداوم در کنار هم قرار می‌گیرند، سطح هورمون کورتیزول را در بدن افزایش می‌دهند. متاسفانه افزایش بیش از حد این هورمون در بدن به شکل‌گیری چین‌وچروک‌ها منجر می‌شود. به یاد داشته باشید که پوست در زمان خواب به بازسازی خودش می‌پردازد. بنابراین اگر به‌اندازه کافی نخوابید، در این روند ترمیمی اختلال ایجاد می‌کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *