درباره خواص درمانی فندق بیشتر بدانید

درباره خواص درمانی فندق بیشتر بدانید

درباره خواص درمانی فندق بیشتر بدانید
فندق مهره ای از درخت فندق است که عمدتا در نیمکره شمالی رشد کرده و امروزه در سراسر آمریکای شمالی، اروپا و آسیا گسترده شده است. درختان فندق همراه با شاخه های نسبتا مستقیم رشد می کنند و دانه های خوب و مغذی دارند. فندق ها در مقایسه با اندازه کوچکی که دارند، دارای کالری زیادی هستند. اما بر خلاف بسیاری از محصولات دارای انرژی انعطاف پذیر (اغلب غذاهای راحت مانند چیپس و شیرینی ها) که چیزی بیش از کالری ندارند، فندق ها بیشتر حاوی مواد مغذی هستند و منبع غنی از ویتامین های E و B و منبع ارزشمند پتاسیم، کلسیم و منیزیم می باشند. در ادامه برخی از این مزایا را بررسی می کنیم.
بهبود سلامت قلب
با توجه به محتوای چربی غیر مستقیمی که آنها دارند، فندق ممکن است خطر بیماری قلب و عروق (یا قلب) را کاهش دهد. به طور خاص، فندق شامل MUFA به نام اسید اولئیک است. اسید اولئیک نشان داده است که کلسترول LDL را “بد” یا “بد” کاهش می دهد در حالی که کلسترول “خوب” یاHDL را افزایش می دهد. یک پروفیل چربی به خوبی کنترل خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر را کاهش می دهد. مصرف کافی پتاسیم باعث تقویت سلامت قلب می شود زیرا کمبود آن می تواند باعث کاهش گرفتگی رگ های خونی شده و در نتیجه از افزایش فشار خون جلوگیری کند.
تنظیم قند خون
علاوه بر سلامت قلب، اسید اولئیک همچنین می تواند به کنترل قند خون کمک کند. رژیم غذایی غنی از این چربی سالم نشان داده است که قند خون ناشتا را کنترل و حساسیت انسولین را بهبود می بخشد. به جای تمرکز صرفا بر مصرف کربوهیدرات ها و قند برای مدیریت
دیابت، درمان همچنین باید به کل رژیم غذایی شامل اسید اولئیک و چربی های سالم هدایت شود.
حمایت از استخوان های قوی
کلسیم به دلیل نقش آن در سلامت استخوان و محتوای بالای شیر شناخته شده است. با این حال، افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز، برای کنترل بیماری شیر را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. کلسیم موجود در فندق به افراد اجازه می دهد تا از مزایای معدنی تقویت استخوانی بهره مند شوند.
جایگزین مناسب برای گلوتن
برای افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند، حذف گلوتن از رژیم غذایی تنها درمان برای کاهش علائم مرتبط با ناراحتی گوارشی است. متاسفانه، گلوتن جزء شناخته شده در تامین مواد غذایی است. از آنجا که فندق ها به طور طبیعی بدون گلوتن هستند، جایگزین خوبی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت گلوتن می باشند.
کاهش سرعت و روند پیر شدن
اگر چه ویتامین E نمی تواند به تنهایی روند پیری را کند تر کند، اما قطعا نقش مهمی را در بیشتر جوان ماندن ایفا می کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه در مواجهه با رادیکال های آزاد موجود در بدن کمک می کند. سلول هایی که از رادیکال های آزاد آسیب می بینند نه تنها می توانند خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش دهند بلکه سلول های پوستی و جوان سازی را نیز به خطر می اندازند.
درمان چاقی
فندق به عنوان یک محرک بزرگ برای سوخت و ساز بدن سالم عمل می کند. افرادی که مقدار زیادی از این آجیل ها مصرف می کنند، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند که باعث کاهش وزن می شود. تیامین نقش حیاتی در حفظ متابولیسم سالم در بدن دارد. این ماده در تبدیل کربوهیدرات به گلوکز کمک می کند که منبع انرژی است و توسط بدن برای کار استفاده می شود. منگنز به کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن و چاق کمک می کند، زیرا قادر است آنزیم های گوارشی را بهبود بخشد. ترکیب بالای چربی، فیبر و پروتئین احساس پر بودن شکم را به وجود می آورد که مانع از گرسنگی می شود و برای مدت زمان بیشتری فرد را سیر نگه می دارد. فندق ها منبع خوبی از چربی هستند که می توانند با چاقی مبارزه کنند.
بهبود سلامت سیستم عصبی
ویتامین B6 برای عملکرد اسید آمینه ضروری است. این نقش تنظیم کننده در حفظ سلامت سیستم عصبی را بازی می کند. کمبود ویتامین B6 مانع سنتز میلین می شود که برای عملکرد مطلوب سیستم عصبی حیاتی است. ویتامین B6 برای تولید مناسب انتقال دهنده های عصبی مانند ملاتونین، اپینفرین و سروتونین حیاتی می باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *