درمان احساس تشنگی در فصل پاییز

درمان احساس تشنگی در فصل پاییز

اگر زیاد دچار احساس تشنگی در فصل پاییز شدید می توانید از برخی نوشیدنی های ساده مانند چای کمک بگیرید تا بدنتان را مرطوب نگه دارید. اگر این نوشیدنی ها گرم باشند می توانند از خشکی گلوی شما پیشگیری کنند.از  مصرف مایعات در این فصل غافل نشوید.

بیشتر ما در فصل پاییز کمتر از فصل تابستان احساس تشنگی می‌کنیم، اما این احساس نباید مانع از مصرف مایعات کافی شود. هوای پاییزی، برخلاف تصور رایج، می‌تواند شدیدا خصلت خشک‌کننده داشته باشد و مخصوصا قسمت‌های حساس بدن مثل پوست، بینی، گلو و ریه‌ها را آزار بدهد. اگر این قسمت‌های بدن بیش از حد خشک شوند، قوای دفاعی آن‌ها در مقابل پاتوژن‌های مهاجم ضعیف می‌شودو مثل همیشه عمل نمی‌کند. نوشیدن مایعات زیاد در فصل پاییز، خصوصا آب و چای، می‌تواند غشای مخاطی این قسمت‌های خاص از بدن را کاملا مرطوب نگه دارد و مانع از تضعیف آن‌ها شود. علاوه بر این‌که به‌طور کلی مصرف مایعات را افزایش می‌دهید، باید به چند نکته دیگر هم دقت کنید. استفاده از آب یخ در فصل پاییز به شما توصیه نمی‌شود.

استفاده از آبی که دمای هم‌سطح با دمای اتاق دارد یا حتی آب گرم‌تر (و حتی چای داغ)، آب مورد نیاز بدن را در این فصل بهتر تامین می‌کند، چون دمای آن به دمای بدن نزدیک‌تر است. به اضافه این‌که مایعات گرم‌تر، احساس بهتری را در گلوی خشک به وجود می‌آورند و خارش آن را کاهش می‌دهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *