راههای انتقال ویروس ایدز (4)

راههای انتقال ویروس ایدز (4)

چگونه ویروس ایدز منتقل میشود؟

در مطلب زیر راههای انتقال ویروس اچ ای وی یا ایدز را برای شما قرار داده ایم. این اطلاعات باعث میشود که در مورد این بیماری مطالب زیادی کسب کنید و بتوانید از خود در برابر این بیماری محافظت کنید.

بزاق، عرق یا اشک در مورد بزاق، عرق یا اشک فرد آلوده به ویروس HIV، باید گفت که این عناصر به هیچ وجه دیگران را در معرض خطر انتقال ویروس قرار نمی‌دهند. بنابراین، در صورت تماس پیدا کردن با آن‌ها جای نگرانی نیست. استفاده مشترک از غذا یا ظرف غذا ویروس HIV نمی‌تواند در سطوح اشیا و مواد مختلف زنده بماند.

بنابراین، استفاده مشترک از ظرف‌های غذا یا انواع وسایل‌های خانه به انتقال ویروس HIV منجر نمی‌شود. حتی شما می‌توانید وعده غذایی خودتان را با فرد آلوده به ویروس HIV شریک شوید و هیچ نگرانی‌ای نداشته باشید. انتقال ویروس HIV از طریق غذا فقط زمانی امکان دارد که مادران مبتلا به HIV ، غذا را برای نوزاد می‌جوند

و بعد در دهان او می‌گذارند. دلیلش این است که خون آلوده در دهان مادر با مواد غذایی ترکیب می‌شود و شرایط لازم را برای انتقال ویروس HIV فراهم می‌کند. البته این کار در همه کشورها و همه سنت‌ها رایج نیست. برای مثال، مردمان آفریقا به این کار تمایل بسیار زیادی دارند، اما مردمان آمریکا معمولا از عمل جویدن غذا برای غذا دادن به نوزاد یا کودک استفاده نمی‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *