رژیم غذایی افراد دیابتی

رژیم غذایی افراد دیابتی

برخی خوراکی ها باید در رژیم غذایی افراد دیابتی گنجانده شوند تا از پیشرفت این بیماری در بدن این افراد پیشگیری شود. به عنوان مثال می توانیم به مرغ سوخاری و کبابی و ماهی سرخ شده و گریل شده اشاره کنیم. با کالری و ارزش غذایی هریک از این خوراکی ها در این بخش آشنا شوید.

برای کسانی که دیابت نوع دوم دارند، خوردن میزان متعادلی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم، خیلی اهمیت دارد. در این بخش، چند غذای مفید و مضر برای این افراد را با توضیح میزان کالری و کربوهیدراتی که دارند، معرفی می‌کنیم.

مرغ سوخاری: ۱۰۳۰ کالری، ۹۶ گرم کربوهیدرات کسانی که دیابت دارند،بهتر است از خوردن مرغ سوخاری همراه با سیب‌زمینی سرخ‌شده، پرهیز کنند. حتی اگر سینه مرغ سوخاری‌شده هم بخورید، باز حجم زیادی چربی و کربوهیدرات وارد بدنتان می‌کنید. این غذا برای کسانی که دیابت دارند، دو برابر مقدار عادی روزانه، سدیم دارد.

مرغ کبابی: ۳۱۲ کالری، ۲۹ گرم کربوهیدرات درست کردنو پختن جوجه‌کباب خیلی راحت است. با حذف کردن پوست مرغ و اضافه کردن ادویه‌های سالم به گوشت مرغ، می‌توان غذای سالم و خوبی فراهم کرد. حتی می‌توان در کنار این غذا از سیب‌زمینی پخته استفاده کرد که هم فیبر زیادی دارد و هم ویتامین A. اضافه کردن دارچین به‌عنوان ادویه می‌تواندبه کنترل قند خون افراد دیابتی کمک کند.

ماهی سرخ‌شده: ۹۱۰ کالری، ۹۲ گرم کربوهیدرات ماهی بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است، اما به‌شرطی که سرخ نشده باشد! روغن و کالری‌های اضافی در کنار ماهی، مزایای خوب ماهی را از بین می‌برد. ماهی کاملا سرخ‌شده، به‌اندازه یک سالاد کلم پر از سس مایونز ضرر دارد.

ماهی گریل‌شده با سبزیجات: ۴۵۶ کالری، ۴۸ گرم کربوهیدرات این غذای برای افراد دیابتی و همه افراد سالم خیلی فوق‌العاده است. استفاده از ذرت، سیب‌زمینی پخته و انواع سالادها در کنار ماهی گریل‌شده، وعده غذایی کامل و سالمی را فراهم می‌کند. این غذا مقدار متعادلی مواد مغذی مهم مثل پروتئین، فیبر و چربی مفید دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *