رژیم غذایی گیاهی و دیابت

اگر از رژیم غذایی گیاهی پیروی کنید از ریسک کمتری برای ابتلا به بیماری دیابت برخوردارد هستید چون این محصولات خوراکی سالم و بی خطر از سلامتی تان دربرابر امراض قندی مراقبت خواهند کرد. کسانی که از محصولات حیوانی مصرف میکنند در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ با رژیم غذایی گیاهی! یکی از جدیدترین مطالعات در زمینه دیابت که همین هفته در PLOS Medicine منتشر شد، نشان می‌دهد که رژیم غذایی خاصی که مواد غذایی حیوانی کمی داشته باشد و میزان مواد غذایی گیاهی در آن زیاد باشد، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این مطالعه نشان می‌دهد که کیفیت رژیم غذایی گیاهی در کاهش خطر ابتلا به دیابت، نقش مهمی ایفا می‌کند.

محققان در این مطالعه، رژیم غذایی گیاهی خاصی که سرشار از مواد غذایی گیاهی مثل غلات سبوس‌دار، میو‌ه‌های تازه و انواع سبزی‌های تازه بود را با رژیم غذایی گیاهی دیگری مقایسه کردند که سلامت غذایی کمتری داشت و در آن از مواد غذایی خاصی مثل غلات تصفیه‌شده، سیب‌زمینی و نوشیدنی‌های شیرین استفاده شده بود. محققان بعد از این مقایسه، اطلاعات مربوط به بیش از ۲۰ هزار نفر را بررسی کردندو عواملی مثل سبک زندگی و سابقه پزشکی را در بررسی نهایی در نظر گرفتند. نتایج نهایی نشان داد که اگر رژیم غذایی دارای محصولات حیوانی کمی باشد اما محصولات گیاهی زیادی داشته باشد، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. محققان می‌گویند که اگر کیفیت مواد غذایی گیاهی در بالاترین سطح قرار داشته باشد، این خطر تا ۳۴ درصد کمتر می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *