سینه مرغ بریان با سس انار یک غذای بسیار خوش رنگ و هوس انگیز

سینه مرغ بریان با سس انار یک غذای بسیار خوش رنگ و هوس انگیز

 

طرز تهیه سینه مرغ بریان با سس انار

با نزدیک شدن به فصل پاییز فصل انارهای بسیار خوشرنگ میتوانید غذاهای بسیار هوس انگیز تهیه کنید بطور مثال طرز تهیه سینه مرغ بریان با سس انار یکی از این غذاها میباشد که میتوانید با استفاده از رب انار تازه آن را تهیه کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

مواد لازم

سینه مرغ با پوست و استخوان ۲ عدد
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
سماق ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۲ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز نوک قاشق چایخوری
رب انار ۱ فنجان
آب مرغ ۱ فنجان
آویشن تازه چند شاخه بهم گره زده
پیازچه خرد شده مقداری برای تزیین
دانه انار مقداری

 

سینه مرغ بریان با سس انار یک غذای بسیار خوش رنگ و هوس انگیز

سینه مرغ بریان با سس انار  انتخابی فوق العاده خوشمزه و لذیذ برای شام شب یلداست. این مرغ خوشمزه در نیم ساعت آماده می شود، پس می توانید زمان بیشتری را در کنار خانواده سپری کنید.طرز تهیه: فر را روی ۱۷۶ درجه سانتیگراد قرار دهید. پودر هل، سماق و ۱ قاشق چایخوری نمک را در ظرف کوچکی با هم ترکیب کنید.

با استفاده از انگشت ادویه جات را زیر پوست مرغ بمالید.ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و روغن زیتون را داخل آن بریزید. وقتی روغن داغ شد سینه های مرغ را با پوست داخل ماهیتابه قرار دهید. هر طرف را حدود ۵ دقیقه سرخ کنید تا برشته و طلایی شود. سپس مرغ ها را خارج کنید و کنار بگذارید.

پودر فلفل قرمز، رب انار، دسته آویشن و آب مرغ را داخل قابلمه ای بریزید. سس انار را هم بزنید تا به جوش بیاید و حجم آن نصف شود. سپس سینه های مرغ را به سس اضافه کنید و پشت و رو کنید تا هر دوطرف مرغ به سس آغشته شود. قابلمه را به مدت ۱۲-۱۵ دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید.

قابلمه را خارج کنید و سس انار را با قاشق روی مرغ ها بریزید. این مرغ بریان خوشمزه را با دانه های انار و پیازچه خرد شده تزیین  و نوش جان کنید نکته: دقت کنید که قابلمه تان مناسب فر باشد، در غیراینصورت مرغ و سس انار را به ظرفی مناسب فر منتقل کنید و سپس داخل فر قرار دهید.

برای: ۲ نفر
حاضر است در : ۳۵ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای گوشت و مرغ
مواد لازم : آب مرغ, آویشن, انار, پیازچه, رب انار, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *