طرز تهیه املت سبزیجات با انواع سبزیجات مغذی

طرز تهیه املت سبزیجات با انواع سبزیجات مغذی

طرز تهیه املت سبزیجات با تخم مرغ

معمولا انواع املت تقریبا شبیه بهم تهیه می شوند و تقریبا مواد اولیه آنها یکی میباشد بنابراین طرز تهیه املت سبزیجات را برایتان قرار داده ایم . این املت ویژه افراد گیاهخوار میباشد امیدوارم که از تهیه این املت لذت ببرید.

مواد لازم :
نخود فرنگی : نصف پیمانه
ذرت : نصف پیمانه
تخم مرغ : ۴ عدد
هویج آب پز خرد شده : یک چهارم پیمانه
گوجه فرنگی : ۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای : یک عدد متوسط
کره : ۵۰ گرم
ادویه : شامل نمک و فلفل و زردچوبه – به میزان لازم

طرز تهیه :
گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را نگینی خرد و با نخود، هویج و ذرت مخلوط کنید.
تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه هم بزنید. ادویه شامل نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید.
درون ماهیتابه کره بریزید و بگذارید کمی داغ شود.
نصف تخم مرغ هم زده را اضافه کنید.
همین که تخم مرغ کمی خودش را گرفت سبزیجات را بریزید و بقیه تخم مرغ را اضافه کنید و اجازه دهید دو طرف آن سرخ شود.

برای درست کردن این املت بدون این ‌که از روغن استفاده کنید، از روش زیر استفاده کنید:‌

مقداری پیازچه، هویج، فلفل دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی و پیاز رنده شده را با ۴ عدد تخم‌مرغ خوب هم بزنید. فلفل نمک و زردچوبه اضافه کنید و آن را داخل یک ظرف چینی یا پیرکس بریزید و ظرف را درون ظرف بزرگتری قرار دهید و داخل ظرف نرسیده به لبه ظرف املت، آب بریزید.

با این روش به شیوه بن‌ماری می‌توانید املت خود را بپزید. روی در این دو ظرف یک در پوشیده با پارچه قرار دهید و در واقع املت را دم کنید. بعد از حدود نیم ساعت، املت شما حاضر می‌شود.

سبزیجات با قرار گرفتن در مجاورت روغن و دمای زیاد خواص خود را از دست می‌دهند، اما با پختن به روش بن ماری یا حرارت غیرمستقیم، این مشکل را ندارد و تمام ویتامین‌های سبزیجات مصرف شده در این غذا حفظ می‌شود.

این غذا نشاسته و هیدرات کربن ندارد و برای جبران آن می‌توانید آن را با پوره سیب‌زمینی یا نان مصرف کنید.

طرز تهیه املت سبزیجات یک غذای سالم و بدون کالری

خواص فلفل دلمه‌ای
فلفل دلمه‌ای یکی از انواع پر استفاده فلفل در سراسر دنیاست. این نوع فلفل در رنگ‌های سبز، زرد و قرمز وجود دارد. پاپریکا یا فلفل دلمه‌ای، منبع خوبی از ویتامینC ، بتاکاروتین و بیوفلاونیدن (یکی از انواع آنتی‌اکسیدان) است. فلفل دلمه‌ای سبز رنگ، ۲ برابر و فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ ۳ برابر نیاز روزانه بدن ویتامینC دارند. فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ شامل مقدار فراوانی بتاکاروتین نیز هست (بتاکاروتین می‌تواند در بدن تبدیل به ویتامینA شود.) بیوفلاونیدن هم که از آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود از فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری و از سرطان و بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند. فلفل دلمه‌ای برای زخم‌ معده نیزمفید است.
جالب است بدانید در مطالعات ثابت شده است که خوردن ۲۰ گرم فلفل، درست ۳۰ دقیقه قبل از خوردن یک عدد آسپیرین، از اثرات مخرب مصرف طولانی مدت این دارو بر بافت معده و دوازدهه، مصرف طولانی مدت آن جلوگیری می‌کند و به این ترتیب، می‌توان از این دارو به راحتی استفاده کرد، بدون آن که نگران زیان آن بود. فلفل، داروی ضد سرطان است. کپساسین موجود در فلفل، به عنوان یک ترکیب ضد سمی عمل می‌کند و مانع از فعالیت ترکیبات سرطان‌زا در بدن می‌شود و از تشکیل تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می‌کنند.

وجود مقادیر فراوان ویتامینC در فلفل دلمه‌ای باعث شده این سبزی برای درمان سرماخوردگی مفید باشد. طوری که مصرف مرتب این سبزی در برنامه غذایی، هم شدت و هم طول دوران سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

این سبزی دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی نیز هست. کپساسین موجود در فلفل، بخصوص در فلفل معمولی، ترکیب شیمیایی‌ای دارد که موجب تحریک سیستم ایمنی می‌شود و در حمله به عوامل عفونی به این سیستم کمک می‌کند. به علاوه، این ترکیبات موجب تحریک معده برای ترشح اسید می‌شود، بنابراین افرادی که در برنامه غذایی‌شان به طور مرتب از این سبزی استفاده می‌کنند، کمتر به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.