عدم تشخیص درد در بیماران مبتلا به آلزایمر

عدم تشخیص درد در بیماران مبتلا به آلزایمر

مشکلات بیماران مبتلا به آلزایمر

در مطلب زیر به مشکلاتی که بیماران مبتلا به آلزایمر با آن روبرو هستند صحبت شده است که یکی از این مشکلات عدم تشخیص درد می باشد که روز به روز در این بیماران کمتر می شود.

براساس گزارش BMC Medicine، مطالعه اخیر محققان دانشگاه وندربیلت نشان می‌دهد که بیماری آلزایمر می‌تواند بر روی توانایی تشخیص درد تاثیر منفی بگذارد و حتی آن را از کار بیاندازد. به گفته محققان، آشکار نشدن درد به مشکلات زمینه‌ای اجازه می‌دهد تا درمان‌نشده باقی بمانند

و درنهایت به عواقب خطرناک و جبران‌ناپذیری مثل آسیب دیدن ارگان‌های مختلف بدن منجر شوند. محققان در طی این مطالعه سه‌ساله، ۲ گروه از سالمندان ۶۵ سال به بالا را مورد بررسی قرار دادند. یکی از گرو‌ها از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر تشکیل می‌شد که از نظر مهارت‌های فکری و حافظه با مشکل روبه‌رو بودند.

اعضای گروه دوم به هیچ بیماری عصب‌شناختی پیش‌رونده مبتلا نبودند. در این مطالعه ابتدا از دستگاه خاصی استفاده شد تا حساسیت افراد نسبت به گرما مورد سنجش قرار گیرد و بعد از خود آنان خواسته شد تا میزان درد را در گزارش ثبت کنند. محققان بعد از این آزمایش، گزارش مربوط به میزان درد را تحلیل کردند و به نتایج تازه‌ای رسیدند.

نتایج نهایی نشان دادند که افراد مبتلا به بیماری آلزایمر، کمتر از افراد دیگر می‌توانند درد را تشخیص دهند اما تحمل آنان در مقابل درد ضعیف‌تر نمی‌شود. تاد مونرو، مسئول مطالعه و از اعضای دانشگاه وندربیلت، می‌گوید: «ما متوجه شدیم که افراد مبتلا به بیماری آلزایمر به حرارت بیشتری نیاز دارند تا بتوانند گرما را احساس کنند و دردهای خفیف و متوسط را گزارش دهند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.