علل و علائم بیماری توبرکلوز ( سل )

علل و علائم بیماری توبرکلوز ( سل )در حالی که  بیماری سل در جهان مدرن مثل گذشته وجود ندارد اما، هنوز  کشورهایی وجود دارد که بیماری سل  به عنوان مثال، هر ساله بیش از ۱۳ میلیون مورد  در سراسر جهان وجود دارد که تعداد زیادی از آنها خطرناک است.

توبرکلوز ( سل ) چیست ؟

توبرکلوز ( سل )  یک بیماری جدی عفونی باکتریایی است که به ریه ها حمله می کند.  می تواند به راحتی از طریق عطسه، سرفه،  یا سایر روش ها منتقل شود. عوامل موثر بر ابتلا به بیماری سل می تواند شامل موارد زیر باشد:

ضعیف  بودن سیستم ایمنی بدن

سوء تغذیه
بیماری ریه
سابقه / اختلال خود ایمنی

علت ابتلا به توبرکلوز ( سل )
سل با باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس ایجاد می شود. این بسیار مسری است و می تواند بسیار راحت  زمانی که فرد مبتلا به سرفه، عطسه،  خنده، یا صحبت می کند منتقل شود
علائم

تب
عرق شبانه
سرفه مداوم
هموپتیزی (سرفه کردن خون)
کاهش وزن
خستگی
درد قفسه سینه
تورم غدد لنفاوی
پنومونی (ممکن است تنها علامت در سالمندان باشد)

 

موثرترین داروهای خانگی برای سل، شامل استفاده از شیر، آناناس، پرتقال، موز، سیر، نعناع، گردو، انگور، انگور، چای سبز، فلفل، کرفس، گندم می باشد.

امروزه تحقیقات جایگزین نشان داده است که راه های مختلفی برای درمان بیماری سل وجود دارد که میتوانید سیستم ایمنی بدن  را کنترل کنید. درمان پزشکی برای سل یکی از پروسه های طولانی و دشوار با آنتی بیوتیک ها است و دارای عوارض زیادی است. بنابراین، اگر می خواهید درمان خود را با بعضی از این داروهای طبیعی تطبیق دهید، می توانید زمان بهبودی  را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

علاوه بر این، با حفظ رژیم غذایی یا شیوه زندگی که شامل این داروهای خانگی می شود، احتمال شانس ابتلا به سل ریوی بسیار پایین می رود!

امیدوارم این اطلاعات درباره بیماری  توبرکلوز ( سل ) موثر واقع شود و ازاین طزیق بتوانید به اطلاعات خود بیفزایید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *