عوارض جانبی رتینوپاتی

عوارض جانبی رتینوپاتی

رتینوپاتی نوعی بیماری چشمی است که در بیماران دیابتی پدید می آید این عارضه ناشی از افزایش قند خون در افراد دیابتی پدید می آید درمان مشکلات چشمی این افراد باید در اولویت قرار بگیرد تا از عوارض احتمالی آن مانند نابینایی و تاری دید پیشگیری شود.

بررسی نحوه درمان بیماری های چشم در دیابتی ها

هدف از معاینه منظم چشم‌ها در افراد مبتلا به بیماری دیابت، تشخیص مشکلات احتمالی در شبکیه چشم است که پزشکان باید در مراحل اولیه متوجه آن شوند. اگر بیماری دیابت به‌خوبی کنترل شود و هیچ تغییری در شبکیه چشم به وجود نیاید، افراد مبتلا به دیابت تا سال‌های سال می‌توانند بدون مشکل در بینایی زندگی کنند. کنترل کردن سطح قند خون برای درمان مشکلات چشمی ناشی از دیابت واقعا ضروری است.

وقتی که مشکلات چشم در مراحل اولیه تشخیص داده شوند، می‌توان ‌رتینوپاتی را با اعمال نظارت و کنترل بر عواملی که روی سلامتی چشم‌ها تاثیر می‌گذارند، مثل افزایش سطح قند خون و فشار خون بالا، مدیریت کرد. بعد از آن، اقدامات پیشگیرانه می‌توانند به کار گرفته شوند تا پیشرفت بیماری را کُند سازند. اگر این اقدامات انجام نگیرند و اگر سطح قند خون بالا بماند رتینوپاتی به‌عنوان نوعی بیماری پیشرفته خیلی سریع پیشرفت می‌کند و بدتر می‌شود. مداخله در رژیم غذایی و سبک زندگی برای مدیریت دیابت، به‌اندازه اقدامات مشابهی که برای پیشگیری از بروز مشکلات چشمی انجام می‌گیرند، مورد نیاز است. هر نوع کمک‌های پزشکی و پیشرفته بیشتر برای کنترل دیابت، خطر بروز عوارض ناشی از بیماری‌های چشمی را کاهش می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.