مزایای درمانی کلم بروکسل

مزایای درمانی کلم بروکسل

کلم بروکسل از سبزیجات ویژه و پرخاصیتی است که پزشکان و متخصصین قلب به بیماران خود مصرف آن را سفارش میدهند برای کاهش التهاب در بدن می توانید از این سبزی مفید استفاده کنید. همچنین نارنگی هم از جمله سبزیجات پرخاصیت برای سلامتی قلب و عروق به شمار می رود.

پاییز، بهترین زمان ممکن برای کسانی است که می‌خواهند از میوه‌ها و سبزیجات پاییزی رنگارنگ استفاده کنند، چون این محصولات حاوی مواد مغذی مهمی برای سلامت قلب انسان‌ها هستند. با توجه به میزان مرگ‌ومیر بر اثر بیماری قلبی، کلید اصلی برای مبتلا نشدن به این بیماری‌ها، پیشگیری است و همان‌طور که می‌دانید یکی از بهترین کارها برای پیشگیری این است که از رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان و میوه‌ها استفاده کنید. در ادامه به همین سبزیجات و میوه‌ها اشاره می‌کنیم.

کلم بروکسل از همین سبزیجات خاص است که مزایای زیادی دارد،‌ اما مهم‌ترین مزیت کلم بروکسل برای قلب انسان‌ها، به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های خاصی به‌نام ایزوتیوسیانات است. این آنتی‌اکسیدان، مزایای زیادی برای محافظت از سلامتی انسان‌ها ارائه می‌کنند که اصلی‌ترین آن‌ها، کاهش التهاب در بدن است.

یکی از متخصصان می‌گوید: «رژیم غذایی مدرن غربی باعث التهاب مزمن در بدن می‌شود که ریشه هر بیماری مزمن مثل بیماری قلبی است». ضمن این‌که کلم بروکسل، منبع خوبی از فیبر است که در هر فنجان به حدودا ۳ گرم می‌رسد. غذاهای غنی از فیبر می‌توانند به کنترل قند خون و ثبات وزن کمک کنند، و هر دوی این عوامل، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهند.به‌علاوه این‌که فیبر محلول می‌تواند کلسترول را هم کاهش دهد و همان‌طور که می‌دانید، عامل خطر اصلی ابتلا به بیماری قلبی محسوب می‌شود. می‌توانید از کلم بروکسل به‌صورت خام، رنده‌شده یا تف‌داده استفاده کنید.

نارنگی از میوه‌هایی است که علاوه بر ویتامین C مطلوبی که دارد، بخشی از نیاز روزانه به پتاسیم را هم تامین می‌کند که برای سلامت قلب مهم است چون پتاسیم این توانایی را دارد که به تنظیم فشار خون کمک کند. در واقع، هر دو وعده مصرفی از نارنگی‌ها، ۲۶۲ گرم پتاسیم برای بدن فراهم می‌کند و همان‌طور که می‌دانید نیاز روزانه بدن به پتاسیم، ۴۷۰۰ میلی‌گرم است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *