مزه دار کردن قهوه تلخ بدون شکر

مزه دار کردن قهوه تلخ بدون شکر

افراد دیابتی باید قهوه را بدون شکر میل کنند برخی افراد هم که در رژیم لاغری به سر میبرند نیز نباید قهوه را با شکر یا قند شیرین کنند.  ما در این بخش روش های ساده را برای طعم دار کردن قهوه به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

متاسفانه بسیاری از نوشیدنی‌های محبوب فصلی، مثل قهوه در پاییز، حاوی کالری زیادی هستند و مواد قندی که همراه با آن‌ها مصرف می‌شود، قابل توجه است. در واقع گاهی اوقات هر وعده مصرفی قهوه با مقدار قندی همراه می‌شود که برای تمام روز کافی است! با این‌حال راه‌هایی وجود دارد که بدون اضافه کردن کالری یا قند به قهوه، طعم و عطر و جذابیت بیشتری به آن بدهید.

برای این‌که عطر و طعم خوبی به قهوه بدهید، که یادآور نان‌شیرینی‌های خانگی هم باشد، کافی است که فقط چند قطره از عصاره وانیل خالص به فنجان قهوه اضافه کنید. فقط یک قاشق چای‌خوری از عصاره وانیل می‌تواند طعم شیرینی مطلوبی به قهوه بدهد، در حالی که فقط نیم گرم قند و ۱۲ کالری به آن اضافه می‌کند. حتی می‌توانید در کنار آن، عصاره بادام به قهوه اضافه کنید، و خواهید دید که چه طعم و عطر فوق‌العاده‌ای در انتظار شماست!

یکی از ترفندهای دیگر برای حذف کردن قند از قهوه، این است که گرد دارچین به آن اضافه کنید، چون دارچین کالری خیلی کمی دارد و شیرینی طبیعی مطلوبی به قهوه می‌دهد. در واقع یک قاشق چای‌خوری دارچین، فقط ۶ کالری به قهوه اضافه می‌کند، که عطر و طعم گرم و شیرینی به‌ آن می‌دهد، ولی مقدار قندی که دارد به‌اندازه‌ای ناچیز است که تقریبا به حساب نمی‌آید. استفاده از این ادویه، انتخاب هوشمندانه‌ای برای کسانی است که مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند، چون تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که مصرف دارچین می‌تواند سطح قند خون ناشتا را کم‌تر کند.

تحقیقات جدید انجام شده در اسپانیا نشان می دهد در صورتی که به همراه یک فنجان قهوه، یک قاشق چای خوری شکر نیز مصرف شود، تاثیر آن بر مغز به مراتب بیشتر خواهد بود. در واقع این مطالعه نشان داد که نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین دار به همراه یک قاشق چای خوری شکر، به آماده سازی مغز برای فعالیت ها و مسئولیت های روزانه کمک قابل ملاحظه ای کرده و موجب افزایش توجه، تمرکز و بهبود حافظه می گردد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *