مقابله با سرطان پستان با ماهی سالمون

مقابله با سرطان پستان با ماهی سالمون

سرطان پستان این روزها افراد زیادی را درگیر خود کرده است اگر می خواهید از ابتلا به این سرطان خطرناک در امان بمانید پیشنهاد میکنیم از مصرف ماهی سالمون غافل نباشید این ماهی به دلیل وجود امگا۳ و ویتامین دی می تواند مانع ابتلای مصرف کنندگان به سرطان سینه شود.

یکی از خوراکی‌های مناسب، ارزان‌قیمت، مغذی و ضد سرطان پستان برای خانم‌ها، تخم‌مرغ است. تخم‌مرغ، حاوی یک ریزمغذی بسیار قوی به‌نام کولین است. محققان آمریکایی با بررسی بیش از ۳ هزار خانم به این نتیجه رسیده‌اند که شانس ابتلا به سرطان پستان در آن گروه از خانم‌هایی که علاقه به مصرف منظم تخم‌مرغ دارند، حدود ۲۴ درصد کمتر از سایر خانم‌ها است.

ریزمغذی‌های ضروری و فراوان موجود در زرده تخم‌مرغ هم برای عملکرد بهتر و سالم سلول‌های بدن و پیشگیری از رشد سلول‌های سرطان پستان، بسیار مفید و موثر هستند. محققان آمریکایی به تمام خانم‌ها توصیه می‌کنند که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان، حدود روزی ۴۲۵ میلی‌گرم کولین مصرف کنند. هر عدد تخم‌مرغ، حاوی حدود ۱۲۶ میلی‌گرم کولین است. ماهی،‌ گوشت انواع مرغ و پرنده‌ها، گوشت قرمز و بروکلی، از دیگر منابع غذایی غنی از کولین به حساب می‌آیند.

یکی دیگر از توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان، مصرف ماهی سالمون است. پژوهشگران کانادایی ثابت کرده‌اند که مصرف منظم (هفته‌ای ۲ تا ۳ مرتبه) ماهی سالمون هم می‌تواند تا حدود ۲۴ درصد خطر ابتلا به سرطان پستان را در خانم‌ها کاهش دهد. ماهی سالمون، مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین D را در خود جای داده است و از این رو می‌تواند یک ضد سرطان اساسی به حساب بیاید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *