مقابله با پیری حافظه

مقابله با پیری حافظه

 

می توانید از حافظه خود در برابر پیری محافظت کنید. با پیری زوال عقل و مشکل در تمرکز حواس پدید خواهد آمد. .با نوشیدن قهوه و مصرف حبوبات و سبزیجات برگ سبز تیره می توانید از پیری حافظه خود پیشگیری کنید.

برای صبحانه می‌توانید جو پرک همراه با توت‌فرنگی، مقداری دارچین و یک فنجان قهوه بخورید. این ترکیب غذایی، سرشار از غلات سبوس‌دار است و گزینه فوق‌العاده‌ای برای صبحانه محسوب می‌شود.حتی سازمان‌های معتبر غذایی اعلام کرده‌اند که اگر در هر ۳ وعده اصلی غذایی، غلات سبوس‌دار بخورید،خطر ابتلا به آلزایمر را تا ۵۳ درصد کاهش می‌دهید. در واقع، فلاونول‌هایی که در انواع توت‌ها وجود دارند، به‌طور قابل توجهی می‌توانند زوال شناختی را کم‌تر کنند. ضمن این‌که دارچین نه تنها تمرکز حواس را بالاتر می‌برد، ‌بلکه حافظه را تقویت می‌کند؛ قهوه هم مزایای فوق‌العاده‌ای برای نجات از زوال شناختی دارد و می‌تواند پیر شدن حافظه را همراه با افزایش سن افراد،آهسته‌تر کند. غذای دیگری که می‌توانید برای ناهار بخورید، سالاد متشکل از حبوبات و سبزیجات است. انواع حبوبات اگر ۳ بار در هفته مصرف شوند، خطر آلزایمر را کاهش می‌دهند و کسانی که از سبزی‌های برگ سبز تیره مثل اسفناج و کلم‌پیچ استفاده می‌کنند، زوال شناختی را کندتر می‌کنند. حتی بعضی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اگر روزانه یک یا دو بار سبزیجات بخورید، مغزتان تا ۱۱ سال جوان‌تر می‌ماند.

اگر می‌خواهید یک شام فوق‌العاده مفید برای مغزتان بخورید، این گزینه را حتما امتحان کنید. برنج قهوه‌ای و سبزیجات مختلف را بپزید و بعد در کنار گوشت مرغ یا ماهی پخته‌شده، تفت بدهید. برنج قهوه‌ای، سومین وعده غذایی اصلی شما را با غلات سبوس‌دار پُر می‌کند. مصرف مداوم گوشت ماهی نیز به‌خاطر سرشار بودن از اسید چرب امگا ۳، خطر ابتلا به زوال عقل را تا ۴۷ درصد کاهش می‌دهد. تفت دادن این غذاها با زنجبیل، می‌تواند سطح هوشیاری و توان حافظه را افزایش دهد و به‌طور کلی توان فعالیت‌های شناختی را در بین زنان میان‌سال بیشتر کند.

یک رژیم غذایی سالم هم می تواند سلامت جسمی ما را تامین کند و هم جلوی زوال قدرت ذهنی ما در مقابل پیری را بگیرد. پیری با خود هزاران مشکل را برای بدن به همراه می آورد و مشکلات مربوط به حافظه تنها یکی از آن موارد است. برای مقابله با این موضوع باید در قدم اول یک رژیم غذایی مناسب را انتخاب کرد.

ویتامین ها، اسیدها و تمام گروه های دیگر برای بدن ویژگی های دارند که وجود هر یک را ضروری می کند. اما برای اینکه یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم تا بتوانیم قدرت مغز را افزایش دهیم، بهتر است این سه دسته مواد غذایی را در رژیم خود بگنجانید:اسیدهای چرب امگا ۳، زردینه ها و ویتامین ای.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *