پارو زدن با یک دست چه فایده هایی دارد؟

پارو زدن با یک دست چه فایده هایی دارد؟

 

اگر دوست دارید با انجام ورزشهای متنوع شیوه های زندگی خود را تغییر دهید و سالم زندگی کنید با ورزش پارو زدن با یک دست بیشتر آشنا شوید و از تاثیرات مفید آن بهره مند شوید  ورزش پارو زدن با  یک دست خیلی موثر و مفید است هدف از ورزش پارو زدن با یک دست و دستور انجام آن را در ادامه مطلب بخوانید و از این  ورزش غافل نشوید

پارو زدن با یک دست

هدف کاربردی:

تقویت عضلات پشت جهت بهبود وضعیت بدن و تعادل

عضلات درگیر:

پشت، بالای پشت، جلوی بازو

دستورالعمل:

روی لبه صندلی نشسته و به جلو خم شوید. دست راست را در حالی که کف دست رو به داخل است به طرف پایین کشیده و سپس به آرامی آن را از نزدیکی بدن بالا ببرید. دست ها را به حالت اولیه بازگردانید و پیش از بالا بردن دست چپ این عمل را به هر تعداد که مایلید با دست راست انجام داده و سپس با دست چپ تکرار کنید.

روش آسان:

– می توانید از توپ یا دمبل های سبک استفاده کنید اگر از توپ استفاده می کنید قبل از بالا بردن بازوها توپ ها را فشار دهید.

– افرادی که به دلیل سکته یا جراحی در دامنه حرکتی محدودیت دارند بهتر است دست ها را تا جایی که احساس درد نداشته باشند بالا ببرند. همچنین می توانند بدون دمبل و یا با استفاده از دمبلی سبک تر از آنچه برای افراد سالم پیشنهاد می شود حرکت را انجام دهند.

پرس بازو

هدف کاربردی:

– تقویت عضلات دوسر که فعالیت هایی از قبیل ماهیگیری، آشپزی و باغبانی درگیر می شوند.

عضلات درگیر:

جلوی بازو

دستورالعمل:

دست ها را در حالی که کف آنها به سمت بالا باشد بر روی ران ها قرار دهید و دست راست را به آرامی تا شانه بالا آورده و به حالت اول بازگردانید. این حرکت را چند بار با دست راست انجام داده و سپس با دست چپ تکرار کنید.

روش آسان:

– اگر از توپ استفاده می کنید قبل از بالا بردن بازوها توپ ها را فشار دهید.

– افرادی که به دلیل سکته یا جراحی در دامنه حرکتی محدودیت دارند بهتر  است دست ها را تا جایی که احساس درد نداشته باشند بالا ببرند. همچنین می توانند بدون دمبل و یا با استفاده از دمبلی سبک تر از آنچه برای افراد سالم پیشنهاد می شود حرکت را انجام دهند.

 

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *