ویژگی های درمانی سیب زمینی شیرین

ویژگی های درمانی سیب زمینی شیرین

از ارزش تغذیه ای و کالری موجود در سیب زمینی شیرین چه میدانید؟ این ماده غذایی برای افراد دیابتی از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین باعث کاهش و کنترل فشار خون  در بیماران قلبی نیز می شود.

سیب‌زمینی شیرین مثل کدو، سرشار از بتاکاروتن است و به همین دلیل وقتی که از سیب‌زمینی شیرین استفاده می‌کنید، در کنار پتاسیم زیادی که دارد، از مزایای ضدالتهابی بتاکاروتن برای قلب بهره‌مند می‌شوید. اما این تمام مزایای سیب‌زمینی شیرین نبود، چون این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدان قدرتمند و منحصربه‌فردی به نام اسپورامین است.

ضمن این‌که فیبر زیادی در آن‌ها وجود دارد که در هر سیب‌زمینی متوسط همراه با پوست، به ۴ گرم می‌رسد. یک مزیت مهم دیگر سیب‌زمینی شیرین این است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ هم می‌توانند از آن استفاده کنند. به نظر متخصصان، اگر سیب‌زمینی شیرین زیادی در رژیم غذایی وجود داشته باشد، قند خون افزایش پیدا نمی‌کند، حتی در بین افراد مبتلا به دیابت. خوشبختانه راه‌های زیادی برای خوردن این نوع سیب‌زمینی وجود دارد. می‌توانید آن‌ها را با پودر فلفل قرمز و روغن زیتون بپزید یا کبابشان کنید.

اگرچه انار، میوه‌ای است که تقریبا برای درمان هر چیزی توصیه می‌شود، اما این میوه حاوی ترکیبات خاصی به نام الاجیتانین است که مزایای زیادی برای قلب انسان‌ها دارد. در واقع، این ترکیب می‌تواند به جلوگیری از تجمع کلسترول در سرخ‌رگ‌ها کمک کند. ضمن این‌که انار، منبع خوبی از پتاسیم است که نقش مثبتی در کاهش فشار خون ایفا می‌کند. می‌توانید از انار به‌صورت آب انار استفاده کنید، اما توصیه متخصصان این است که خود میوه انار را مصرف کنید تا بیشترین میزان فیبر آن را هم دریافت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *