پیشگیری از مقاومت به انسولین

پیشگیری از مقاومت به انسولین

 

اگر می خواهید از مقاومت به انسولین در بدنتان پیشگیری کنید بهتر است مانع ایجاد اضافه وزن در بدنتان شوید و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید محققان به این نتیجه رسیده اند که تعادل در  باکتری‌های روده تاثیر زیادی در مقابله با مقاومت به انسولین در بدن خواهد گذاشت.

در حال حاضر دانشمندان تصور می‌کنند که اضافه‌وزن و عدم فعالیت بدنی، دو عامل عمده‌ای هستند که در شکل‌گیری مقاومت به انسولین نقش دارند. با این‌حال، یکی از جدیدترین مطالعات در این زمینه نشان می‌دهد که عدم تعادل باکتری‌های روده می‌تواند باعث مقاومت به انسولین شود و از همین طریق، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

گزارشی از این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است. دکتر اولاف پدرسن، مسئول اصلی مطالعه و از اعضای دانشگاه کوپنهاگ، می‌گوید: «ما به این نتیجه رسیدیم که نوعی عدم تعادل خاص در باکتری‌های روده، نقش مهمی در ایجاد مقاومت به انسولین ایفا می‌کند و باعث ابتلا به اختلالات مختلف از جمله بیماری دیابت نوع ۲،بیماری فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شود». محققان دانمارکی در این مطالعه، وضعیت ۲۷۷ نفر از افراد غیردیابتی و ۷۵ نفر از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را بررسی کردند. آنان در ادامه، غلظت بیش از ۱۲۰۰ متابولیت را در خون ارزیابی کردند و مطالعات پیشرفته مبتنی بر DNA را بر روی صدها باکتری موجود در روده‌های انسان انجام دادند.

این محققان درنهایت افزایش سطح اسیدهای آمینه خاصی به‌نام اسیدهای آمینه شاخه‌دار (BCAAs) را در افرادی مشاهده کردند که ظرفیت عملکرد انسولین در بدن آن‌ها ضعیف شده بود و به مشکل مقاومت به انسولین دچار شده بودند. نکته مهم این‌که، افزایش سطح اسیدهای آمینه شاخه‌دار (BCAAs) در خون با تغییرات خاصی در ترکیب باکتری‌های روده و عملکرد آن‌ها مرتبط بود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *