یافته های پزشکی جدید برای سرطان در اطفال

یافته های پزشکی جدید برای سرطان در اطفال

سرطان در اطفال انواع مختلفی دارد به تازگی یافته های پزشکی و روش های درمانی جدیدی برای کودکان سرطانی ابداع شده است این روش درمانی شانس زنده ماندن و طول عمر مبتلایان به بیماری های سرطانی را افزایش میدهد.

محققان می‌گویند موفق به تولید دارویی برای درمان نوعی تومور سرطانی به نام گلیوم ساقه مغز ارتشاحی در کودکان شده‌اند. تاکنون برای این نوع از سرطان هیچ نوع درمانی به جز شیمی‌درمانی و پرتودرمانی وجود نداشته است اما دکتر ژاک گریل فوق تخصص سرطان اطفال از بیمارستان فوق تخصصی Gustave Roussy توانست مولکولی برای درمان تومورهای سرطانی بیابد. دارویی از این مولکول با عنوان panobinostatتهیه شده است که به کد ژنتیکی تومورهای سرطانی حمله می‌کند. مشروح تحقیقات دکتر گریل و میشل مونژه از دانشگاه Stanford در مجله پزشکیNature Medicine منتشر شده است. این دارو پیش از این روی ۲ نوع جونده آزمایشگاهی بررسی شده و تایید گرفته است. گلیوم ساقه مغز ارتشاحی نوعی سرطان است که کودکان ۴ تا ۹ سال را درگیر می‌کند. به دنبال ابتلا به این تومور سرطانی به تدریج کنترل ماهیچه‌ها از مغز خارج می‌شود. با وجود رادیوتراژی کودکان ۹ ماه به زندگی خود بعد از ابتلا ادامه می‌دهند اما تنها یک درصد مبتلایان تا ۵ سال بعد از ابتلا زنده می‌مانند

سرطان خون ALL اطفال، سرطانی است که در آن مغز استخوان بیش از حد لنفوسیت (گونه‌‌ای از گلبول‌‌های سفید) می‌‌سازد.
سرطان خون ALL اطفال، زیر گروه‌‌های متفاوتی دارد.
پیشینۀ خانوادگی و قرار داشتن در معرض تابش اشعه بر خطر ابتلا به سرطان خون ALL اطفال تأثیرگذار است.
نشانه‌‌های احتمالی سرطان خون ALL اطفال شامل تب و خونمردگی هستند.
از آزمایش‌‌هایی که بر خون و مغز استخوان انجام می‌‌دهند، به‌منظور کشف (یافتن) و تشخیص سرطان خون ALL اطفال استفاده می‌‌کنند.
عوامل خاصی بر پیش آگهی سرطان (احتمال بهبودی) و گزینه‌‌های درمان مؤثرند.

سرطان خون ALL اطفال، سرطانی است که در آن مغز استخوان بیش از حد لنفوسیت (گونه‌‌ای از گلبول‌‌های سفید) می‌‌سازد.

سرطان خون ALL اطفال (یا لوسمی لنفوسیتی حاد) گونه‌‌ای از سرطان خون و مغز استخوان است. این نوع سرطان معمولاً اگر فوراً درمان نشود، به سرعت رو به وخامت می‌‌گذارد. این سرطان شایع‌ترین گونۀ سرطان اطفال است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *