باورهای مختلف در مورد فتق

باورهای مختلف در مورد فتق

از جمله تصوراتی که در مورد ایجاد فتق در بدن وجود دارد بلند کردن اجسام سنگین است که می تواند موجب پارگی در نوحی کشاله ران و یا پایین شود می خواهیم به درستی یا نادرستی این فرضیه بپردازیم با ما همراه باشید.

تصور اشتباه: بلند کردن اجسام سنگین، باعث ابتلا به فتق می‌شود بلند کردن اجسام سنگین، فقط می‌تواند یکی از علت‌های ابتلا به فتق باشد و تنها علت آن نیست. فتق می‌تواند به‌علت یبوست در درازمدت یا سرفه‌های بیش از حد هم به‌وجود بیاید. فتق زمانی به‌وجود می‌آید که هم به عضلات داخل شکم فشار وارد شود و هم این عضلات منبسط شوند.در این حالت، نوعی اندام یا نوعی بافت چرب شکل می‌گیرد. فتق معمولا در کشاله ران، ناف یا قسمت بالایی معده ایجاد می‌شود.

تصور اشتباه: مصرف مغزها باعث ابتلا به دیورتیکولیت می‌شود پزشکان در گذشته به افراد مبتلا به دیورتیکولیت می‌گفتند که از مصرف مغزها، ذرت، ذرت بوداده و مواد غذایی دارای دانه‌های کوچک مانند توت‌فرنگی خودداری کنند.

درواقع، ترسی که باعث چنین توصیه‌ای می‌شد، این بود که مواد غذایی ریز یا دارای دانه‌های ریز در روده گیر می‌کنند و باعث ایجاد درد می‌شوند. با این‌حال، مطالعات اخیر دقیقا برعکس این تصور را برای اثبات کرده‌اند. درواقع، امروزه می‌دانیم که استفاده از مواد غذایی غنی از فیبر به کاهش خطر ابتلا به دیورتیکولیت کمک می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *