آیا آریتمی قلبی در دوران بارداری قابل درمان است؟

آیا آریتمی قلبی در دوران بارداری قابل درمان است؟

چگونه آریتمی قلبی را در دوران بارداری درمان کنیم؟

در مطلب زیر در مورد بیماری آریتمی قلبی صحبت شده است بیماری در دوران بارداری بسیار خطرناک و مشکل ساز است بنابراین در مطلب زیر راههای درمان بیماری آریتمی قلبی آورده شده است.

اگر به آریتمی قلب مبتلا هستید، باید تغییراتی در روند زندگی‌تان به هنگام بارداری ایجاد کنید. پیش از اقدام به بارداری، درباره شرایط و داروهایتان با پزشک خود صحبت کنید و اگر نیاز به تغییری است، آن را در زندگی‌تان لحاظ کنید. ممکن است مجبور به پرهیز از مصرف برخی داروها شوید. شما بیش از دیگران،

در معرض لختگی خون در قلب قرار دارید و با وجود بارداری، این خطر در پاهایتان نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر ممکن است پزشک شما پیش از بارداری، برایتان داروی رقیق کننده خون تجویز کند تا با چنین مشکلی روبه‌رو نشوید. به خاطر داشته باشید که مصرف داروهای رقیق کننده خون، مانند:

وارفارین، دابیگاتران، ریواروکزابان و اپیکزابان در دوران بارداری توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است باعث بروز پیچیدگی‌هایی در بارداری شود. به احتمال زیاد، پزشک، داروی ضد لختگی دیگری مانند هپارین برایتان تجویز می‌کند. این دارو برخلاف انواع خوراکی، به صورت تزریقی مصرف می‌شود و ضرری برای جنین ندارد.

با این حال اگر علایمی از خونریزی مشاهده کردید، سریعا به پزشک مراجعه کنید. معمولا مصرف این داروها هنگام زایمان، قطع می‌شود مگر اینکه مشکوک به لختگی خون باشید. پس از زایمان، مصرف آن دوباره از سر گرفته می‌شود، البته به جز انواع به خصوصی که در دوران شیردهی ممنوع هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *