آیا رابطه جنسی پایان دارد؟

آیا رابطه جنسی پایان دارد؟

آیا رابطه جنسی پایان پذیر است؟

رابطه جنسی در هیچ سنی پایان پذیر نیست و بپایان نمیرسد و در دوران سالمندی اگر فرد سالمند مشکل جسمی خاص و ویژه نداشته باشد همچنان رابطه جنسی ادامه دارد و به دوران بازنشستگی نمیرسد.

رابطه جنسی در دوران سالمندی به چه صورت است؟ با افزایش سن، رابطه جنسی متوقف نمی‌شود تنها شکل و رنگ آن تغییر می‌کند. برخلاف جوانی که دخول لذت‌بخش است با افزایش سن این لذت جای خود را به نوازش و بوسه می‌دهد. با افزایش سن در مردان نعوظ دچار اختلال شده و دیرتر اتفاق می‌افتد

و به تحریکات بیشتری نیاز است. با این حال زمان نعوظ طولانی‌تر می‌شود. کیفیت اسپرم افت می‌کند و قدرت باروری کاهش می‌یابد. در برخی شرایط مردان با افزایش سن به لمس جنسی بی‌تفاوت می‌شوند و نعوظ به طور کامل از بین می‌رود. در زنان به دنبال یائسگی، گرگرفتگی، خستگی، افزایش وزن،

بی‌اختیاری ادرار، خشکی واژن، کاهش الاستیسیته واژن، بروز برخی اختلالات روانی مثل زشت‌انگاری به واسطه پیری و یائسگی رابطه جنسی مختل می‌شود. بسیاری از افراد گمان می‌کنند بعد از ۵۰ سالگی رابطه جنسی دیگر معنی ندارد. در حالی که رابطه جنسی سن و سال ندارد و در یک زمان مشخص متوقف نمی‌شود.

در تمام طول زندگی ادامه دارد و تنها شیوه آن تغییر می‌کند. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه به زوج‌ها کمک می‌کند خود را با شرایط وفق دهند. استفاده از برخی داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی یا استفاده از ژل‌های آمیزشی می‌تواند به نعوظ و رابطه جنسی بهتر کمک کند. در صورتی که سالمندی مبتلا به چاقی، دیابت و فشارخون است و این مسائل روی رابطه جنسی اثر منفی گذاشته می‌تواند با مشاوره با پزشک مساله را حل کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *