استفاده از انواع ماهی‌‌‌ها برای اطفال بیش فعال

استفاده از انواع ماهی‌‌‌ها برای اطفال بیش فعال

مصرف ماهی ها برای کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است برای پیشگیری از شدت یافتن اختلال بیش فعالی در فرزندتان می توانید از اسیدچرب امگا۳ موجود در ماهی ها استفاده کنید. رفتار و تمرکز بچه‌‌‌های مبتلا به اختلال بیش فعالی با استفاده از این مکمل تغییر خواهد کرد.

از آنجا که بطورکلی میزان امگا ۳ در بدن کودکان مبتلا به TDAH بسیار کم است، شاید از خودتان سؤال کنید که آیا یک مکمل شیمیایی می‌تواند بیش فعالی آنها را مهار سازد و دقت و تمرکزشان را بهبود ببخشد؟ با در نظر گرفتن نتایج امیدوار کننده‌ای که از مطالعات انجام شده بر روی مقوله افسردگی برجای مانده ، می‌توان گفت که یک مکمل غذایی چنین امکان و توانایی را دارد. محققان دانشگاه پوردو در عرض چهار ماه تحقیقی را بر روی ۵۰ کودک مبتلا به بیماری TDAH انجام دادند.

آنها به گروهی از این کودکان یکی از مکمل‌های اسیدهای چرب که حاوی امگا ۳ و مقداری امگا ۶ بود را دادند و برای مابقی آنها روغن زیتون پلاسبو در نظر گرفتند. با اینکه مکمل غذایی مذکور تمام نشانه‌‌‌ها و علائم TDAH را اصلاح نکرد ولی با این حال توانست بر روی رفتار و تمرکز بچه‌‌‌ها در خانه و در مدرسه تأثیر خوبی بگذارد. مشابه این تحقیق بر روی DHA که مهمترین امگا ۳ برای عملکردهای فکری وذهنی است نیز انجام شد. ماهی‌های چرب مهمترین منبع اومگا ۳ هستند ولی از آنجا که بعضی از گونه‌های این ماهی‌‌‌ها حاوی جیوه و پس مانده‌های آفت کش‌‌‌ها هستند و به علت نگرانی‌‌هایی که در خصوص اثرات زیان آور و مخرب این مواد بر روی مغز وجود دارد، مقامات بهداشتی مقدار مشخصی را برای استفاده کودکان از این ماهی‌‌‌ها در نظر گرفته‌اند. امروزه مکمل‌های حاوی DHA که از مشتقات جلبک‌های دریایی هستند نیز یافت می‌شود و این همان ماده ای است که اغلب برای کامل کردن شیر کودکان بکار می‌رود و مقدار مصرف روزانه آن، ۲۰۰ میلی گرم است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.