اهمیت حضور پرستار در زمان زایمان

اهمیت حضور پرستار در زمان زایمان

بهتر است هنگام زایمان در کنار مادران یک پرستار باشد و تا اتمام پروسه زایمان وی را همراهی کند. برخی  تکنیک‌هایی کاربردی درکه توسط پرستاران در پیش گرفته می شوند باعث اطمینان خاطر مادر ونجات جان نوزاد خواهند شد.

وجود یک پرستار به هنگام زایمان و حتی پس از آن می‌تواند قوت قلبی برای شما باشد. برای مثال یک پرستار می‌تواند:

– حمایت فیزیکی و روانی برایتان داشته باشد و تکنیک‌هایی کاربردی برای کاهش درد مانند روش صحیح تنفس یا ماساژ درمانی را به شما بی‌آموزد.

– یک مشوق خوب برای شما باشد.

– اطلاعاتی درباره اتفاقاتی که در طول زایمان رخ می‌دهدیا تغییراتی که پس از زایمان با آن روبه‌رو می‌شوید در اختیارتان بگذارد.

– به هنگام آغاز اولین شیردهی به شما کمک کند تا این کار را به درستی انجام دهید. محققان معتقدند که براساس آمار به دست آمده، وجود پرستارانی مجرب در کنار زنان به هنگام زایمان، باعث کاهش نیاز به استفاده از داروهای مسکن در طول زایمان،پایین آمدن آمار عمل سزارین، کاهش مدت زمان زایمان و افت تلفات نوزادان در زایمان طبیعی شده است. بسیاری از پرستاران حتی قابلیت این را دارند که به هنگام زایمان مشاوره بدهند و به پزشک کمک کنند. اما انتخاب اینکه پرستار به هنگام زایمان یا پس از آن داشته باشید با خودتان است.

اگر مادر یا خواهرتان نمی‌توانند پس از زایمان در کنارتان باشند، بهتر است از یک پرستار کمک بگیرید. پس از زایمان هم خودتان به ریکاوری احتیاج دارید و هم باید به نوزادی که به درستی قادر به مکیدن نیست، شیر بدهید و حتما به کمک یک نفر دیگر احتیاج دارید. درضمن وجود یک هم‌یار از نظر روانی نیز برایتان مفید است و احتمال ابتلا به افسردگی پس از زایمان را در شما کاهش می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *