اکبرعبدی و بیماری کلیوی

اکبرعبدی و بیماری کلیوی

اکبر عبدی از جمله هنرمندان پیشکسوت و پرطرفدار سینما و تلویزیون است که این روزها  سخت درگیر بیماری کلیوی خویش است او مدام باید دیالیز شود تا بتواند زندگی عادی داشته باشد. می خواهیم با تاثیر دیالیز بر بیماران کلیوی آشنا شویم با ما همراه باشید.

اکبر عبدی کمدین و بازیگر پیشکسوت و دوست‌داشتنی سینما و تلویزیون به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که در حال حاضر با بیماری کلیوی دست و پنجه نرم می‌کند و تقریبا هفته‌ای ۳ مرتبه هم برای انجام دیالیز به بیمارستان می‌رود. به‌همین خاطر هم عبدی از مردم خواسته است که او را از دعای خیرشان بی‌نصیب نگذارند زیرا آرزوی همیشگی وی، برخورداری از سلامت جسمی برای خدمت‌رسانی به مردم است.

اکبر عبدی تاکید کرد که از اینکه در طول دوران بازیگری‌اش در سینما و تلویزیون توانسته باعث نشاط و شادی مردم بشود، راضی است چون خنده مردم در قبال زحمات او، هدیه‌ای بسیار ارزشمند است.بهتر است بدانید که دیالیز برای جایگزینی بسیاری از مسئولیت‌های طبیعی کلیه‌ها انجام می‌شود. دیالیز به افراد این امکان را می‌دهد که به رغم عملکرد نامناسب کلیه‌هایش، بتواند زندگی خوب و مفیدی را بگذراند.

دیالیز با انجام عملکردهای کلیه‌های از کار افتاده، به بدن کمک می‌کند. معمولا بیماران زمانی که مواد زائد بدنشان آنقدر زیاد می‌شود که به خاطر آن ناراحتی‌هایی در بدنشان به‌وجود می‌آید، نیاز به انجام دیالیز پیدا می‌کنند. معمولا زمانی که آزمایش تصفیه کراتینین خون تا cc/minute ۱۲-۱۰ پایین می‌آید، بیمار به دیالیز نیاز پیدا می‌کند.

به‌علاوه، اگر بیمار ناتوانی عمده‌ای در استخراج مواد زائد از بدن داشته باشد، یا اگر دچار بیماری‌های قلبی، ریه، معده و از این قبیل باشد، یا با حس چشایی یا حس در پاهای خود مشکل داشته باشد، با وجودی که ممکن است تصفیه کراتینین تا آن میزان که گفته شد پایین نیامده باشد، باز هم دیالیز توصیه می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *