تاثیرات منفی فقر در دوران کودکی

تاثیرات منفی فقر در دوران کودکی

تحقیقات جدید نشان داده افرادی که از فقر در دوران کودکی رنج میبرند در دوران بزرگسالی از آسیب های عصبی فراوانی رنج خواهند برد. آسیب‌های عصبی فقر بسیار زیاد هستند انواع مشکلات روحی و روانی مانند اسکیزوفرنی و اختلال اضطرابی با فقر در کودکی ایجاد می شوند.

براساس مطالعه‌ای که محققان National Institutes of Health به همراه محققان دیگر انجام داده‌اند، فقر می‌تواند خطر آسیب‌های عصبی در دوران کودکی را افزایش دهد. به نظر می‌رسد کودکانی که در نقاط کم‌درآمد زندگی می‌کنند، نبست به کودکانی در شرایط امن اقتصادی زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آسیب‌های عصبی قرار دارند. ضمنا به نظر می‌رسد که این آسیب‌های عصبی، از خطر ابتلا به مشکلات شناختی و عاطفی، متمایز هستند.

محققان در این مطالعه متوجه شدند سطح آسیب‌های عصبی در بسیاری از موارد به‌راحتی مشخص نمی‌شود، اما با این‌حال می‌تواند خطر مشکلات مربوط به یادگیری در دوران کودکی، اختلال نقص توجه و احتمال ابتلا به بیماری‌های روانی اسکیزوفرنی و اختلال اضطرابی را افزایش دهد. دکتر استفن گیلمن، مسئول این مطالعه که در International Journal of Epidemiology منتشر شده است،

می‌گوید: «میزان تاثیری که ما به آن رسیدیم، نسبتا کم بود. با این‌حال، یافته‌های ما نشان می‌دهد که شرایط زندگی فقیرانه می‌تواند برای سیستم عصبی درحال‌توسعه کودک، خطرناک باشد». این محققان معتقدند که اگر تحقیقات بیشتری در زمینه تاثیر فقر روی آسیب‌های عصب‌شناختی کودکان انجام شود، می‌تواند ما را به جایی برساند که بتوانیم از بروز چنین آسیب‌های جلوگیری کنیم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *