تاثیر آب و هوا بر ابتلا به بیماری‌های التهابی روده

تاثیر آب و هوا بر ابتلا به  بیماری‌های التهابی روده

 

بنیاد بیماری‌های کولیت و کرون آمریکا (CCFA)، میزان افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده (IBD) در کشور آمریکا را نزدیک به ۱.۶ میلیون نفر تخمین می‌زند. عوامل خطر مختلفی برای ابتلا به این بیماری‌ها وجود دارند که در ادامه با مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهیم شد.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن، یکی از عوامل خطر اصلی برای ابتلا به بیماری کرون است. سیگار کشیدن حتی درد و علائم مختلف بیماری کرون را تشدید می‌کند و خطر بروز عوارض مختلف را افزایش می‌دهد.

با این‌حال، کولیت اولسراتیو در درجه اول در افراد غیرسیگاری یا کسانی که قبلا سیگار می‌کشیده‌اند، به وجود می‌آید

قومیت: بیماری‌های التهابی روده در بین همه انسان‌ها به چشم می‌خورد. با این‌حال، خطر ابتلا به این بیماری‌ها در برخی از گروه‌های قومی مثل سفیدپوستان و یهودیان اشکنازی بیشتر از دیگران است.

سن: بیماری‌های التهابی روده ممکن است در هر سنی بروز پیدا کنند، اما بیشتر موارد ابتلا به این بیماری قبل از ۳۵ سالگی شروع می‌شود.

سابقه خانوادگی: افرادی که پدر یا مادر، خواهر یا برادر، و فرزندشان به بیماری‌های التهابی روده مبتلا هستند، بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند.

جنسیت: بیماری‌های التهابی روده به‌طور کلی در بین هر دو جنس به وجود می‌آیند. با این‌حال، میزان ابتلا به کولیت اولسراتیو در میان مردان بیشتر و میزان ابتلا به بیماری کرون در میان زنان بیشتر است.

منطقه جغرافیایی: افرادی که در مناطق شهری و کشورهای صنعتی زندگی می‌کنند،

بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی روده قرار می‌گیرند. حتی احتمال ابتلا به این بیماری‌ها در افراد کارمند بیشتر از دیگران است. درواقع، این موضوع می‌تواند به سبک‌زندگی و رژیم غذایی ارتباط پیدا کند. افراد ساکن در کشورهای صنعتی، تمایل بیشتری به مصرف غذاهای چرب و فرآوری‌شده دارند. از طرف دیگر، افرادی که در مناطق آب‌وهوایی شمالی زندگی می‌کنند که معمولا سرد است، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی روده قرار دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.