تاثیر خورد و خوراک بر ایجاد سوء هاضمه

تاثیر خورد و خوراک بر ایجاد سوء هاضمه

سوء هاضمه یک عارضه گوارشی است که ناشی از پرخوری و زیاده روی در خورد و خوراک افراد مختلف پدید می آید. مصرف بی‌رویه غذاها و خوراکی‌های مختلف هم موجب بروز ریفلاکس شده و هم باعث ایجاد یبوست در مبتلایان می شود.

تعطیلات سال جدید معمولا با مسائلی مانند پُرخوری و زیاده‌روی در مصرف غذاها و خوراکی‌های ناسالم همراه است که درنهایت پیامدهای ناگواری برای دستگاه گوارش دارد. سوزش سر معده، سوء هاضمه، یبوست و ریفلاکس اسید، فقط تعدادی از این مشکلات هستند که می‌توانند هر سال تشدید هم بشوند. به‌جای استفاده بی‌رویه از قرص‌ها برای مقابله با این مشکلات و ادامه دادن به مصرف بی‌رویه غذاها و خوراکی‌ها، بهتر است که از نکات زیر کمک بگیرید:

شرایط بدن خودتان را بدانید! بعضی از مواد غذایی و حتی استرس می‌توانند ناراحتی‌های گوارشی را تحریک کنند، اما شرایط همه افراد با همدیگر یکسان نیست. اگر می‌دانید که خوردن کیک شکلاتی قطعا شما را به سوزش سر معده دچار می‌کند، پس نباید این خوراکی را بخورید. اگر سفر در تعطیلات باعث آشفتگی در وضعیت دستگاه گوارشی شما می‌شود، پس بیشتر در انتخاب‌های غذایی‌تان دقت کنید. درواقع، نکته اصلی این است که عوامل محرک را دقیقا بشناسید و از آن‌ها دوری کنید. بیشتر فیبر بخورید! بسیاری از وعده‌های غذایی در تعطیلات سال جدید حاوی فیبر بسیار کمی هستند،‌ درحالی که این ماده مغذی فوق‌العاده مهم است. دستگاه گوارش بدون فیبر نمی‌تواند به‌درستی فعالیت کند و درنهایت دچار یبوست می‌شود. بنابراین، حتما هر روز از مواد غذایی و خوراکی‌های غنی از فیبر، مانند میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *