تعیین دوز آسپرین با توجه به سن بیمار

تعیین دوز آسپرین با توجه به سن بیمار

از تاثیرات مثبت مصرف آسپرین بر امراض قلبی و گوارشی چه میدانید؟ هرگز به صورت خودسرانه این دارو را مصرف نکنید در هر سنی دوز مصرف این دارو تغییر پیدا میکند و طبق تشخیص پزشک تعیین میگردد. با عوارض جانبی داروی آسپرین در ادامه این بخش آشنا شوید.

محققان کارگروه خدمات پیشگیری آمریکا (USPSTF) در یکی از مطالعات اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره سرطان کولون و بیماری قلبی دست پیدا کردند. براساس گزارشی که در Annals of Internal Medicine منتشر شده است، نتیجه اصلی بدین شرح است: افرادی که در دهه ۵۰ سالگی به سر می‌برند و در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند،باید روزانه دوز پایینی از آسپیرین مصرف کنند تا خطر ابتلا به بیماری قلبی و سرطان کولون را کاهش دهند. مسئولان این مطالعه می‌گویند که مصرف آسپیرین برای افراد ۶۰ سال به بالایی که در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند نیز می‌تواند مفید باشد، اما تاثیر مثبت آسپیرین در این گروه سنی کمتر است. به اضافه این‌که مصرف آسپیرین برای افراد ۶۰ تا ۶۹ ساله، به تشخیص مستقیم پزشک بستگی دارد.

محققان USPSTF می‌گویند که هنوز هیچ شواهد علمی معتبری در دست ندارند که خطرات مصرف دوز پایین آسپیرین را در بین افراد زیر ۵۰ سال و بالای ۷۰ سال تعیین کنند. آنان به افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند، توصیه می‌کنند که حتما رژیم غذایی سالم، ورزش کردن منظم و دوری از سیگار را جدی بگیرند.

 

در مورد آسپرین پیشنهاد می کنیم جهت تکمیل شدن اطلاعاتتان، مطلب زیر را نیز بخوانید:

قرص آسپرین چیست + فواید و عوارض مصرف آسپرین


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *