درمان امراض سرطانی با روش های تغذیه ای

درمان امراض سرطانی با روش های تغذیه ای

برای مقابله با انواع امراض سرطانی می توانید از خوراکی و نوشیدنی های ضد سرطان کمک بگیرید. چای سبز،سیر،حبوبات و آب می توانند کمک زیادی به شما در این زمینه بکنند به برخی از راهنمایی های تغذیه ای در این زمینه دقت کنید.

آیا می‌دانید که انواع چای، مخصوصا چای سبز، جزو نوشیدنی‌های ضدسرطان هستند؟ مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که ترکیبات مفید و موثر موجود در چای سبز می‌توانند خطر ابتلا به سرطان‌های کولون، کبد، پروستات و پستان را بگیرند. به‌علاوه این ترکیبات می‌توانند تاثیری نسبی بر پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های پوست،پانکراس و ریه هم داشته باشند. انگورها، جزو دیگر خوراکی‌های مفید و ضدسرطان محسوب می‌شوند. انواع انگور، مخصوصا انگورهای بنفش و قرمز، ترکیبی ضدسرطان به نام «رزوراتول» دارند. این ترکیب، آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی است که می‌تواند علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان، کمک شایانی هم در بهبود رونددرمان این بیماری بکند. جالب است بدانید که مصرف حجم مناسبی از آب در طول روز هم می‌تواند علاوه بر رفع تشنگی و پیشگیری از کم‌آب شدن بدن، جلوی ابتلا به سرطان مثانه را هم بگیرد. انواع حبوبات، جزو دیگر خوراکی‌هایی هستند که می‌توانند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را در بدن بگیرند. از این رو توصیه می‌شود که حداقل هفته‌ای ۳ فنجان از هرنوع حبوبات دلخواه‌تان را مصرف کنید.

بهترین مواد غذایی ضد سرطان شامل گروهی بزرگی از مواد غذایی هستند که در میان آنها برخی نتیجه ای فوق العاده عالی و برتر نسبت به دیگر مواد غذایی ضد سرطان دارند که در ادامه با یکی از آنها آشنا می شوید.

گفتنی است سیرتقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و مدت های طولانی است که از سیر به عنوان درمان طبیعی بیماریهای تنفسی استفاده می کردند.

مواد اصلی و موثره سیر نسبت به حرارت حساس هستند و حرارت زیاد خواص سیر را از بین می برد و مواد موثره سیر در غذاهای پخته و سرخ شده کمتر از سیر تازه است.

دقت کنید که  افراط در مصرف سیر موجب سر درد و غلظت خون می شود؛ به چشم آسیب وارد می کند و برای زنان باردار ممنوع است همچنین ضعیف کننده قوای جنسی است.

سیر مانع از آسیب رساندن رادیکال های آزاد در اثر پیری، بیماری، آسیب های اکسیداتیو و دود سیگار می شود. آلیسین موجود در سیر سطح خونی دو آنزیم آنتی اکسیدانی قوی کاتالاز، گلوتاتیون پراکسیداز را افزایش می دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *