علاقه به حفظ و مراقبت از مو در میان مردان

علاقه به حفظ و مراقبت از مو در میان مردان

علاوه بر زنان ، مردان نیز به زیبایی ظاهری خود اهمیت زیادی میدهند. استفاده از لوازم آرایش برای مردان امروزه رونق زیادی پیدا کرده است .به برخی از روش های مختلف موثر در مراقبت از پوست و موی مردان در این بخش آشنا شوید.

اگر فکر می‌کنید زنان کسانی هستند که بیشتر به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، اشتباه می‌کنید. طی نظرسنجی که در آمریکا و اروپا انجام شد، ۷۳ درصد از مردان گذراندن وقت جلوی آینه را خیلی مهم دانسته‌اند درحالیکه این رقم برای زنان ۷۲ درصد است. امروزه کارخانه‌های تولید لوازم آرایش برای مردان و دامادها، محصولات بیشتری تولید می‌کند تا زنان.

مراقبت از پوست در مردان: با اینکه پوست مردان ضخیم‌تر از پوست زنان است و تفاوت‌هایی باهم دارنداما در حقیقت نیازی به محصولات مخصوص ندارند و این فقط برای کسب درآمد تولیدکنندگان است. از صابون‌های آنتی‌باکتریال برای از بین بردن چربی و آلودگی روی پوست، و از ژل‌های پاکسازی هم برای زدودن پوست مرده صورت استفاده کنید. زمانی‌ که صورتتان را می‌شویید از کرم مرطوب کننده یا آب‌رسان پوست استفاده کنید. یکی دیگر از راه‌های آب‌رسانی به پوست نیز نوشیدن زیاد آب است. اگر در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دارید کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

مراقبت از مو در مردان: برخلاف تنوع بسیار زیاد شامپو و نرم‌کننده‌های مردانه، تفاوت زیادی بین موهای زنان و مردان نیست. شامپوها برای زدودن چربی از روی مو تولید شده‌اند و کاری به جنسیت ندارند. بیشتر این محصولات فقط ظاهر و رایحه‌ای مردانه پسند دارند. اگر موهای خشک و نازک دارید، از شامپوهای کرمی و نرم‌کننده استفاده کنید؛ اگر جنس موهایتان چرب است، از شامپوهای شفاف استفاده کنید و به نرم‌کننده هم احتیاج ندارید؛ اگر جنس موهایتان زمخت و حالت آن فر است، از شامپو کرمی استفاده کنید، مو هرچه فرتر باشد جنس آن خشن‌تر است؛ اگر موهایتان خشک است و شوره سر دارید، از شامپوهای دارویی استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *