مزایای نوشیدن آب برای بدن

مزایای نوشیدن آب برای بدن

 

از مزایای نوشیدن آب چه میزان اطلاع دارید؟ آب می تواند به دفع سنگ های کلیوی و مجاری ادراری شما کمک کند. سعی کنید روزی ۸ لیوان آب بنوشید برای افزایش طراوات و شادابی پوست صورتتان بهتر است از نوشیدن آب غافل نشوید به برخی از توصیه های پزشکی در این باره دقت کنید.

بیشتر ما فکر می‌کنیم که نوشیدن آب فقط برای رفع تشنگی است و این نوشیدنی بدون کالری، فایده چندانی برای بدن ندارد. اما بهتر است بدانیم که نوشیدن آب می‌تواند کمک بزرگی به کنترل و بهبود روند کاهش وزن بکند. زمانی که ما آب کافی در طول روز دریافت می‌کنیم، هم سوخت‌وساز بدنمان با نظم و سرعت بهتری انجام می‌شود و هم احساس سیری و پیشگیری از هوس پرخوری یا خوردن انواع هله‌هوله‌ها به سراغمان می‌آید.

اگر حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیش از صرف غذاهای اصلی‌تان، یک لیوان آب ولرم بنوشید، حجمی از معده‌تان پر می‌شود و به این ترتیب، دیگر علاقه‌ای به خوردن غذای بیش از اندازه نخواهید داشت. از طرف دیگر، نوشیدن آب کافی در طول روز می‌تواند انرژی مورد نیاز روزانه‌تان را هم حفظ کند. یکی از عوارض کم‌آب شدن بدن،احساس کرختی و بی‌حالی است. بنابراین، اگر در این روزهای گرم سال که بیشتر از قبل هم عرق می‌کنید، بی‌حال و کسل بودید، نوشیدن یک لیوان آب خنک را به شما توصیه می‌کنیم. نوشیدن آب کافی در طول روز باعث پمپاژ بهتر خون توسط قلب و رسیدن اکسیژن توسط سلول‌های خونی به تمام ارگان‌ها می‌شود و به این ترتیب، انرژی از دست رفته‌تان هم برمی‌گردد.

نوشیدن آب هم مثل هر نوع خوردنی و نوشیدنی باید ها و نباید هایی دارد که اگر به درستی رعایت نشوند مشکلات جدی را به ایجاد می کند . در ادامه بدترین و بهترین زمان نوشیدن آب را برایتان خواهیم گفت.

حتما شما هم بارها شنیده اید که بین غذا نوشیدن آب ممنوع است. اگر کسی معده اش خیلی گرم باشد مانند کودکان، خوردن آب بین غذا مشکلی ندارد.

باید دقت گنید که خوردن آب بلافاصله بعد از غذا سبب کاهش حرارت معده و سو هاضمه می شود. در صورت عطش کاذب یا هوای گرم، وقتی فرد تشنه شود در حین غذا نباید آب نوشید و باید تا بروز عطش صادق صبر کرد.

برخلاف برخی تصورات که نوشیدن آب در حالت ناشتا خوب است باید گفت خوردن آب در حالت ناشتا ممنوع است چرا که نوشیدن آب سبب رسیدن سرما به اعضاء رئیسه می شود که خود باعث کاهش حرارت غریزی خواهد شد و بیماری بروز پیدا می کند.  مهم تر اینکه خوردن آب در حالت ناشتا برای اعصاب مضر است چرا که آب خیلی سریع به احشا می رود، و معده آب را سریع جذب می کند و به همین دلیل است که بعد از فعالیت ورزشی هم نباید آب نوشید چرا که پس از ورزش کردن اعضا گرم هستند و آب را سریع جذب می کنند


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *