پایین آوردن وزن با ورزش

پایین آوردن وزن با ورزش

 

از تاثیر فعالیت جسمی و ورزش بر رفع چاقی افراد چه میزان اطلاع دارید؟ تناسب اندام و پایین آوردن وزن با ورزش تنها امکانپذیر نخواهد بود با پیروی از تغذیه سالم و ترک سیگار و خواب کافی نیز می توانید وزن خود را پایین بیاورید چاقی و اضافه وزن می توانند باعث ابتلای شما به انواع بیماری های خطرناک شوند.

طبق مقاله‌ای که در British journal of sports Medicine منتشر شده است، متخصصان قلب و طب ورزشی و بیولوژیک‌ها به این باور که چاقی به دلیل عدم تحرک است پایان داده‌اند. براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، طی ۳۰ سال گذشته میزان فعالیت جسمی افراد کم نشده اما میزان چاقی به شدت افزایش یافته است. محققان، شرکت‌های صنایع غذایی را متهمان شماره یک در بروز چاقی معرفی می‌کنند و معتقدند لابی‌هایی نظیر آنچه برای دخانیات وجود دارد برای صنایع غذایی هم هست. در این مقاله شرکت تولیدکننده کوکاکولا مثال زده می‌شود و طبق آمار بیان شد.

این شرکت در سال ۲۰۱۳، ۳/۳ میلیارد دلار صرف تبلیغات نموده است. در اکثر این تبلیغات افراد ورزشکاری وجود دارند که می‌گویند با ورزش می‌توانید کالری مربوط به این نوشیدنی‌ را بسوزانید و از خوردن آن لذت ببرید. متخصصان می‌گویند این حرف پایه علمی ندارد و عادات بدغذایی بیش از نبود فعالیت بدنی می‌تواند مضر و بیماری‌زا باشد.

آنها معتقدند افزایش دور شکم و چاقی محصول “تغذیه ناسالم” و مصرف بیش از اندازه کالری است و این تغذیه بد از مجموع سه عامل “عدم تحرک بدنی، نوشیدن الکل و کشیدن سیگار” بیشتر باعث بیماری می شود:

چهل درصد افرادی که ضریب توده بدنی طبیعی (BMI) دارند، دچار بیماریهای متابولیکی هستند که به چاقی ربط دارند، مثل فشار خون بالا، چربی خون غیر طبیعی، بیماری قلبی و کبد چرب (بعلتی غیر از مصرف الکل). اما مردم با توصیه های بی فایده درباره حفظ وزن مناسب با شمردن کالری، بمباران می شوند و بسیاری هنوز به غلط فکر می کنند دلیل چاقی فقط ورزش نکردن است.

متخصص قلب و یکی از نویسندگان این مقاله، می گوید:”یک فرد چاق لازم نیست سر سوزنی ورزش کند تا وزن کم کند، بلکه فقط باید کمتر بخورد. بزرگترین نگرانی من این است که پیامی که به مردم منتقل می شود این است که تا زمانی که ورزش می کنند می توانند هر چه می خواهند بخورند. این غیرعلمی و غلط است. بر تغذیه ناسالم نمی توان غلبه کرد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *